شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

كدام شهرها براي مهاجرت به كانادا بازار كار بهتري دارند؟

كدام شهرها براي مهاجرت به كانادا بازار كار بهتري دارند؟

شما كدام شهر را براي مهاجرت به كانادا انتخاب مي‌كنيد. در اين مقاله در مورد بازار كار مختلف براي مهاجرت به كانادا توضيحاتي ارائه خواهيم داد. مطالعه و بررسي شرايط بازار كار، يكي از ابزارهاي مفيدي است كه مي‌تواند ما را با روند تغيير و تحولات اين پديد در حوزه‌هاي مختلف شهري آشنا نمايد تا اشخاص با استفاده از اين داده‌ها بتوانند انتخاب مناسبي را براي محل زندگي انجام دهند. امروزه بيشتر كشورهاي پيشرفته دنيا درصدد اين امر هستند كه بتوانند نرخ بيكاري را در بين جوانان در سال‌هاي آينده به پايين‌ترين ميزان ممكن برسانند و كشور كانادا هم از اين قاعده مستثنا نيست.

متوسط نرخ بيكاري در بين جوانان در شهرهاي كانادا با توجه به آمار (RBC) در حال حاضر 6% است و دولت كانادا در برنامه‌هاي بلندمدت خود اين هدف را دارد كه تا سال 2024 تمام جوانان داراي كار بوده و نرخ بيكاري 0% باشد.
بر اساس همين آمار و نرخ بيكاري در شهرهاي مختلف كانادا، رويال بانك كانادا با شاخص‌هاي URBAN WORK INDEX بهترين شهرهاي اين كشور را براي جواناني كه در جستجوي كار هستند، معرفي نموده است.

براي مهاجرت به كاندا با فيدس همراه شويد.

پارامترهاي موردبررسي براي بازار كار

اين بررسي با توجه به آيتم‌هاي مختلف مانند، وضعيت به‌كارگيري كارجويان (employment)، وضعيت كارفرمايان (entrepreneurship)، مدرك تحصيلي و موارد آموزشي (education) و مقرون‌به‌صرفه بودن (offordability) انجام‌شده است. بر اساس پارامترهاي ذكرشده به شهرها امتيازاتي تعلق‌گرفته كه نتايج بسيار جالب و غيرمنتظره‌اي‌ را به همراه داشته است.

مشاغل موردنياز براي مهاجرت به كانادا در سال 2021 از مشاغل كارگري فني مانند كارگران عمومي گرفته تا مشاغل با فناوري بالا مانند مهندسين نرم‌افزار، بخش‌ها و صنايع متنوعي را پوشش مي‌دهند. طبق تحقيقات در شركت‌هاي معتبر كانادا مشاغلي همانند مدير توسعه كسب‌وكار، مهندس برق، مهندس كامپيوتر و توسعه‌دهنده و مدير پروژه‌هاي مهندسي در ميان 10 شغل اصلي موردنياز در كانادا است.

معرفي شهرهاي برتر كانادا در بازار كار

شايد در وهله اول اين فكر به ذهن خطور كند كه براي مهاجرت به كانادا شهرهايي مثل ونكور و تورنتو به دليل وسعت، جمعيت و وجود شركت‌هاي بزرگ در اين شهرها از شرايط كاري بهتري برخوردار هستند؛ اما در كمال تعجب چند شهر كوچك در فهرست 10 شهر برتر كانادا ازلحاظ بازار كار، پيش از تورنتو و ونكوور قرارگرفته‌اند.
استان انتاريو با داشتن 6 شهر كه عبارت‌اند از: اتاوا، سادبري، كيچنر/ واترلو، هميلتون، ميسي ساگا و تورنتو بهترين استان كانادا براي جوانان جهت يافتن شغل محسوب مي‌شود. ليست 21 شهر اول كانادا كه بازار كار مناسب‌تري دارند به شرح ذيل است:
1 ادمونتون
2 مونترال
3 اتاوا
4 سادبري
5 كيچنر/واترلو
6 هميلتون
7 كبك
8 ميسي ساگا
9 ويكتوريا
10 تورنتو
11 سنت جان
12 مونكتون
13 كلگري
14 كلونا
15 ونكوور
16 اوشاوا / دورهام
17 يلونايف
18 شارلوت تاون
19 ساسكاتون
20 هاليفاكس
21 وينيپگ

نتيجه‌گيري

كانادا جز بهترين كشور براي مهاجرت است و بازار كار براي مهاجرت به كانادا از اهميت زيادي برخوردار است. تحقيقات انجام‌شده در اين زمينه، جدا از اهميت براي خود دولت جهت رسيدن به اهداف پايين آوردن نرخ بيكاري، براي اشخاص كه قصد مهاجرت به كشور كانادا دارند نيز مهم است. فيدس اين فرصت را فراهم مي‌كند تا با شناخت كامل درباره بازار كار شهرهاي مختلف نسبت به انتخاب محل زندگي و پيدا كردن شغل مناسب براي خود و همچنين آينده شغلي فرزندان كه جزء مهم‌ترين اولويت‌هاي مهاجرت است اقدام نماييد.
اگر قصد مهاجرت به كانادا راداريد و نگران آينده شغلي خود هستيد حتماً با مشاورين فيدس تماس بگيريد تا از مشاوره رايگان و بروزترين اطلاعات در حوزه‌هاي مختلف كاري مطلع شويد. براي مهاجرت به كانادا كليك كنيد.

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۹:۲۵ توسط:مهدي اسدي موضوع:

قوانين كار براي مهاجرت به كانادا چگونه است؟

قوانين كار براي مهاجرت به كانادا چگونه است؟

افراد زيادي در سراسر دنيا به روش‌هاي مختلفي قصد مهاجرت به كانادا رادارند. تا از موقعيت‌هاي شغلي و اجتماعي مطلوب در اين كشور بهره‌مند شوند. افراد زيادي در ايران با تخصص‌هاي مختلف براي مهاجرت به كانادا به دنبال ويزاي كاري اين كشور هستند. معمولاً گرفتن اين نوع ويزا مانند ساير ويزاها نيازمند قوانين خاص خود است. براي مهاجرت به كانادا بايد موارد زيادي را در نظر گرفت. ما در مقاله‌هاي قبل در مورد بازار كار كانادا و حقوق تخصص‌هاي مختلف به‌صورت كامل توضيحاتي ارائه كرديم

درروش جاب آفر كانادا يا داشتن پيشنهاد كاري، افراد بايد ليست مشاغل موردنياز در كانادا را بررسي كنند و درصورتي‌كه تخصص آن‌ها در اين ليست وجود داشته باشد، از طريق مؤسسات كاريابي مي‌توانند از كارفرمايان كانادايي پيشنهاد شغلي دريافت كنند. اگر براي مهاجرت به كاندا و قوانين مختلف كاريابي اطلاعات كافي ندارين حتماً با مشاورين فيدس تماس بگير تا كامل‌ترين و بروزترين اطلاعات در اختيار شما قرار بدهند.

حداقل حقوق قانوني در كانادا

كم‌ترين ميزان حقوق قانوني در كشور كانادا به ازاي هر ساعت كار، 11.06  دلار كانادا است. البته اين ميزان حداقلي است كه دولت فدرال تعيين نموده است و دولت‌هاي استاني اجازه وضع حداقل حقوقي كمتر از اين ميزان ندارند اما هر استان بر اساس شرايط اقتصادي و بازار كار خود حداقل حقوق را تعيين نموده است. در ايالت‌هاي مختلف، ميزان حداقل حقوق به دلار كانادا در سال 2021  به شرح زير است:
آلبرتا 15
بريتيش كلمبيا  13.85
ساسكاچوان 11.32
منيتوبا  11.65
كبك  14
نيوبرانزويك 11.70
نوا اسكوشيا 12.50
پرنس ادوارد 12.85
نيو فاند لند 12.15
يوكان 13.71
نورت وست تريتوريز 13.46
نوناووت 16

براي اطلاع از جديدترين ميزان حداقلي حقوق براي مهاجرت به كانادا با مشاورين فيدس تماس بگيريد.

ساعت كاري در كانادا

ساعت كاري استاندارد براي افراد بالاي 18 سال، 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته است. در برخي صنايع توليدي متوسط ساعت كاري 50 ساعت در هفته است. افراد زير 18 سال  در روزهاي مدرسه 3 ساعت و در هفته 18 ساعت و در روزهاي تعطيل حداكثر 8 ساعت در روز اجازه‌ي كاردارند. كارفرمايان حداكثر 48 ساعت در هفته اجازه دارند كه از كارمندان خود استفاده كنند.

سن قانوني براي كاربر كانادا 16 سالگي است و افراد كمتر از اين سن حق كار كردن به‌صورت تمام‌وقت را ندارد اما نوجوانان بين 14 تا 18 سالگي مي‌توانند با شرايط خاصي و به‌صورت محدود كار كنند. ميزان حقوق براي هر ساعت اضافه‌كاري برابر يك ساعت و نيم كار استاندارد محاسبه مي‌شود.

قوانين بركناري از كار در كانادا

كانادا جز بهترين كشور براي مهاجرت است و ميزان حداقل حقوق براي مهاجرت به كانادا از اهميت زيادي برخوردار است. ميزان حقوق براي افراد زير 18 سال در بعضي ايالت‌ها ممكن است مقداري كمتر از ميزان حقوق فرد بالاي  18 سال باشد. در مورد فردي كه به‌صورت ساعتي حقوق دريافت مي‌كند، درصورتي‌كه پس از مراجعه به محل كار، كاري براي انجام دادن وجود نداشته باشد، كارفرما موظف است حداقل، حقوق دو ساعت كاري را پرداخت كند.

براي بركناري از كار، كارفرما موظف است اعلامي كتبي مبني بر بركناري فرد از كار ارائه دهددرصورتي‌كه كارفرما اعلامي مبني بر پايان يافتن مدت كاري كارمند يا كارگر را به‌صورت مكتوب ارائه ندهد، بايد مبلغ كامل دستمزد و مزاياي فرد را پرداخت كند.
براي بركناري از كار، نياز است كه كارفرما بايد از مدتي قبل به كارمند خود پايان يافتن مدت كاري را ابلاغ كند.
مدت‌زمان لازم براي اعلام پايان همكاري از طرف كارفرما به كارمند، به شرح زير است:
براي افرادي كه كمتر از 3 ماه است كه مشغول به كار هستند، نيازي به اعلام قبلي نيست.
براي افرادي كه 3 ماه تا 1 سال است كه مشغول به كار هستند،  يك هفته، بين 1 سال تا كمتر از 3 سال، دو هفته، 3 سال تا 4 سال،  سه هفته، 4 سال تا 5 سال چهار هفته است.براي اطلاع از شرايط مهاجرت به كانادا كليك كنيد.


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۶:۱۲ توسط:مهدي اسدي موضوع:

قوانين رانندگي در مهاجرت به كانادا

قوانين رانندگي در مهاجرت به كانادا

افرادي كه قصد رانندگي در مهاجرت به كانادا را دارند بايد داراي گواهينامه معتبر باشند. اين گواهينامه مي‌تواند از كشور كانادا يا گواهينامه‌ي بين‌المللي باشد. دو حالت وجود دارد: در حالت اول فرد از كشور خودش گواهينامه‌اي معتبر دارد و در حالت دوم فرد تابه‌حال رانندگي نكرده و گواهينامه ندارد. در ادامه اين مقاله فيدس حالت‌هاي مختلف اخذ گواهينامه معتبر در مهاجرت به كانادا را بررسي مي‌كنيم.

حالت اول اگر شما از كشور خودتان گواهينامه معتبر داشته باشيد:

در اين صورت شما مي‌توانيد با ارائه‌ي گواهينامه از كشور خودتان براي دريافت گواهينامه در مهاجرت به كانادا اقدام كنيد و پس از سپري شدن مراحل قانوني، تنها با گذراندن امتحان آيين‌نامه و تست بينايي و بدون آزمون عملي رانندگي شهري، گواهينامه رانندگي كانادا را دريافت كنيد. همچنين مي‌توانيد گواهينامه‌ي خود را به گواهينامه‌ي بين‌المللي تبديل كنيد.

مدت‌زمان اعتبار گواهينامه‌ي بين‌المللي يك‌ساله يا سه‌ساله است. شما با استفاده از گواهينامه بين‌المللي، امكان رانندگي به‌صورت موقت تا شش ماه در كانادا را داريد و پس‌ازآن مي‌بايست حتماً گواهينامه كانادايي را دريافت نموده باشيد؛ البته اين گواهينامه قابل تمديد نيست و پس از اتمام اعتبار بايد براي دريافت دوباره‌ي آن اقدام كنيد.

حالت دوم اگر شما تابه‌حال رانندگي نكرده و گواهينامه نداريد:

اگر شما گواهينامه رانندگي نداريد، براي دريافت گواهينامه رانندگي در كانادا بايد درخواستي در قالب «مجوز مبتدي» ارائه دهيد. درخواست مجوز به اين معناست كه شما يك راننده‌ي در حال تعليم هستيد و پس از طي مراحل دريافت گواهينامه اعم از آيين‌نامه، تست بينايي، رانندگي شهري و... و قبولي در آزمون قادر به دريافت گواهينامه خواهيد بود.

يكي از مسائل مهم در امر مهاجرت به كانادا، دريافت گواهينامه است. به دليل شرايط آب و هوايي و بارش‌هاي شديد و متوالي برف در اين كشور، قوانين وضع‌شده جهت دريافت گواهينامه در كانادا امري سخت و زمان‌بر است...

جرائم و قوانين رانندگي در كانادا


قوانين در مهاجرت به كانادا موارد زيادي را شامل مي‌شود؛ مانند توجه به چراغ چشمك‌زن، عدم استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي، توجه به حقوق عابران پياده، عدم خوردن و نوشيدن در زمان رانندگي، عدم استفاده از الكل در حين رانندگي و ... در ادامه‌ي مطلب قصد داريم تا جرائم رانندگي در كانادا رو بررسي كنيم.

دولت كانادا تمايل دارد كه با قوانين سخت‌تر و جريمه‌هايي سنگين‌تر معضل حواس‌پرتي در رانندگي را حل كند، حواس‌پرتي يكي از عوامل اصلي خطر در هنگام رانندگي است و ممكن است به علت‌هاي متفاوتي به‌غيراز استفاده از تلفن همراه اتفاق بيفتد. مطابق قوانين رانندگي در كانادا كه از سال 2018 تصويب‌شده است، رانندگان متخلف امكان دارد حتي تا 1000 دلار نيز جريمه شوند.

بر اساس اطلاعات موجود در سايت پليس كانادا حواس‌پرتي شامل هر عاملي است كه منجر به عدم‌تشخيص درست موقعيت، يا تأخير در عكس‌العمل و حركت اشتباه راننده در هنگام رانندگي شود است كه شامل موارد زير مي‌باشند:

مشغول شدن به تنظيم سيستم پخش ماشين يا صداي خيلي بلند سيستم صوتي

صحبت كردن باسرنشينان در حال خستگي

آرايش كردن يا رسيدگي به وضع ظاهري

خواندن (كتاب، نقشه، روزنامه)

صحبت كردن با تلفن همراه و يا پيامك دادن

خوردن و آشاميدن در حين رانندگي

سيگار كشيدن

رانندگان مي‌بايست در هنگام رانندگي از خوردن و آشاميدن اجتناب كرده و در صورت نياز به خوراك در مكاني امن توقف كرده سپس نياز خود را برطرف كنند.

 عدم استفاده از الكل در حين رانندگي

با توجه به افزايش تصادفات ناشي از استفاده از مشروبات الكلي، جرائم سنگيني براي ارتكاب اين تخلف در نظر گرفته‌شده است. فرد خاطي در اولين تخلف به‌صورت نقدي جريمه مي‌شود و اگر بازهم اين تخلف را تكرار كند ميزان جريمه نقدي افزايش مي‌يابد. گاهي نيز فرد به‌صورت موقت از رانندگي محروم و به حبس محكوم مي‌شود. همچنين اگر در چنين حالتي سبب آسيب به شخصي يا منجر به مرگ كسي شود جريمه‌اي بين 10 تا 14 سال حبس براي او در نظر گرفته مي‌شود. حداكثر جريمه براي اين تخلف، حبس ابد است.

 

عدم استفاده از تلفن همراه

استفاده از تلفن همراه به‌ويژه ارسال پيام در زمان رانندگي ممنوع است و تابه‌حال موجب به وجود آمدن حوادث تلخ زيادي شده است. در صورت تكرار اين تخلف بيشتر از سه بار، فرد متخلف مشمول پرداخت جرائم نقدي و حتي تعليق گواهينامه مي‌شود.

اگر قصد مهاجرت به كانادا را داريد كارشناسان و مشاورين فيدس با توجه به اطلاع از شرايط و قوانين اين كشور و دادن رهنمودهاي لازم، شما را در پيمودن اين راه ياري مي‌كند.

 

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۴:۲۱ توسط:مهدي اسدي موضوع:

فرصت‌هاي شغلي براي مهاجرت به آلمان

فرصت‌هاي شغلي براي مهاجرت به آلمان

با توجه به اقتصاد قوي آلمان هميشه مهاجرت به آلمان جز گزينه‌هاي افراد است. كشور آلمان ازجمله كشورهايي است كه جمعيت رو به كاهش سال افزون دارد. اين مسئله موجب آن شده تا به فكر پذيرفتن مهاجرين متخصص و كار بلد از كشورهاي ديگر بيفتد. حاصل اين امر چيزي نيست جز توسعه صنعت آلمان و پويايي اقتصاد اين كشور. آلمان با اين ايدئولوژي، هدف آن دارد كه موقعيت‌هاي شغلي خالي خود را به خارجي‌هايي اعطا كند. درهرصورت براي كشور آلمان بهره‌وري دارند؛ چه باتجربه خود، چه با تخصص. همه اين‌ها البته نشان از شرايط كاري ويژه آلمان نيز دارد، شرايطي مانند حقوق بالا، امتيازهاي گوناگون و مزاياي كم‌نظير. مشاغلي كه امروزه در آلمان در بهترين شرايط خود قرار دارند، آن دسته كارهايي‌اند كه يا مرتبط با جامعه اين كشورند و يا با صنعت درهم‌تنيده‌اند. مشاغلي چون پزشكي، مهندسي و يا فناوري اطلاعات.

ما در فيدس خدمات بين‌المللي و وكالتي درزمينهٔ هاي مهاجرت، اخذ تابعيت، اقامت دائم و اقامت موقت، كاريابي بين‌المللي و همچنين اعزام دانشجو را انجام مي‌دهيم. اين برنامه‌ها را دسته‌بندي كرده‌ايم تا شما با انتخاب دسته‌بندي موردنظر خود بهترين روش را انتخاب كنيد. براي مهاجرت به آلمان با فيدس همراه شويد.

تخصص‌هاي موردنياز براي مهاجرت به آلمان

افرادي زيادي كه به دنبال مهاجرت به آلمان هستند، در پي يافتن ليست شغل‌هاي موردنياز كشور آلمان هستند تا بدين‌وسيله شانس خود را براي پيدا كردن كار در اين كشور پيدا كنند. ابتدا بررسي كنيم كه چرا درصد بسياري از مردم به دنبال اين هدف و اخذ اقامت و مهاجرت به آلمان، از طريق كار هستند.

آلمان به دليل داشتن تجارت و اقتصاد قدرتمند يكي از پرطرفدارترين كشورها براي كار و مهاجرت است. بازار كار براي افراد و شركت‌ها بسيار پررونق و گسترده است. نمايشگاه‌هاي تجاري جهاني در خيلي از مواقع آلمان را براي ارائه دستاوردهاي خود انتخاب مي­كنند و معاملات و توافقات تجاري موفقي در اين كشور شكل مي­گيرد. همه اين­ها باعث جذابيت بازار كار آلمان شده است. ازاين‌رو بسياري از افراد با جستجو در ليست مشاغل موردنياز كشور آلمان، در پي يافتن شغل موردنظر خود در اين كشور هستند.

در ادامه مقاله قصد داريم تا با تخصص‌هاي قوي در صنعت آلمان آشنا شويم. با فيدس همراه باشيد.

پزشكان در آلمان

هنگامي‌كه از شرايط شغلي ويژه كلام به ميان مي‌آيد، همه توجهات معطوف حيطه پزشكي مي‌شود. در آلمان نيز شرايط مستثنا از قاعده نيست و پزشكان بهترين شرايط زندگي در اين كشور رادارند. آن‌ها با ميانگين حقوق ساليانه معادل 52 هزار يورو در سال، در اوايل دوره خدمت خود، مي‌توانند سرانه حقوق خود را صرف زندگي‌اي آرام و با آسايش كنند. اين در حالي است كه در صورت گذشت ساليان تجربه و كارآموختگي، اين حقوق مي‌تواند تا حدود 100 هزار يورو در سال نيز برسد. اين رقم چشم‌گير براي يك زندگي مرفه و زويايي است.

همه اين امتيازات ارائه‌شده براي اين فرصت كاري در آلمان، پيش‌نيازهاي دشواري را نيز مي‌طلبد كه متقاضيان مي‌بايست آن‌ها را پيش‌تر تأمين كرده باشند. پيش‌نيازهايي چون سطح زبان آلماني C1. پزشكان مهاجر مي‌بايد اين مدرك را در همان ابتدا ارائه دهند چراكه آن‌ها بناست با قشر توده جامعه در ارتباط باشند. اين نيازمند ارتباط در عالي‌ترين سطح ممكن با مردم است. همچنين نبايد از ياد برد كه مدرك معتبر دانشگاهي و فارغ‌التحصيلي با نمره بالا و همچنين سابقه شغلي بلندمدت نيز موجب افزايش چشم‌گير شانس كسب اين موقعيت شغلي هستند.

فناوري اطلاعات نيازمندي روز دنيا

امروزه در هر صنعتي كه نگاه مي‌اندازيم، صحبت از فناوري اطلاعات نيز به ميان مي‌آيد. مهم نيست چه شغلي يا چه حيطه‌اي، نكته آن است كه مهندسين فناوري اطلاعات، نقش پررنگي در راستاي توسعه كسب‌وكار آن حوزه دارند. همه اين‌ها ما را به اين نقطه سوق مي‌دهد كه IT يا فناوري اطلاعات، امروزه جزو بيشترين نيازمندي كشورها در ميان موقعيت‌هاي شغلي است. آلمان نيز با عطف به اين موضوع كه بزرگ‌ترين شركت‌هاي كامپيوتري دنيا در اين كشور شعبه دارند، سرزميني زويايي براي مهندسين IT ساخته است. متخصصان اين حوزه مي‌توانند در سال‌هاي ابتدايي كار خود، 40 هزار يورو در سال درآمد داشته باشند تا بنيان‌هاي يك زندگي بلندمدت آرام را براي خود برنامه‌ريزي كنند. همچنين پس از گذشت سالياني از تجربه و كارآموختگي، حقوق آنان تا ميانگين 75 هزار يورو در سال نيز مي‌تواند افزايش داشته باشد. اين تنها يك معني دارد؛ IT بي‌نظير است.

مهندسين و صنعت توليد

چرخ كارخانه‌هاي عظيم توليدي در هر جاي دنيا، به لطف مهندسين متخصص آن‌ها مي‌چرخد. كتمان نقش مؤثر يك مهندس درروند توليد يك كارخانه يا در جريان يك صنعت، امري است ناممكن. لذا حضور مهندسين كاركشته و مجرب در دنياي يك صنعت عظيم، به قطع مهم‌ترين نكته‌اي است كه كشور آلمان به آن توجه داشته است. آلمان راه را براي حضور مهندسين مستعد پيشرفت در خاك خود هموار كرده تا با كمك آنان كشور خود را بيش‌ازپيش رونق بخشد.

براي اين هدف، سرانه حقوقي را براي يك مهندس تازه‌كار مشخص كرده كه معادل 45 هزار يورو در سال است. البته كه شرايط براي يك مهندس مجرب و كاربرد متفاوت است و حقوقي معادل 65 هزار يورو در سال را به خود اختصاص داده است. همه اين‌ها حتي مي‌تواند براي يك دانش‌آموخته از دانشگاه معتبر آلماني بهتر نيز بشود، مي‌تواند مبلغ حقوق ساليانه تا 74 هزار يورو افزايش يابد! اين يعني آلمان، سرزمين موعود مهندسان است.

در اين مقاله براي افرادي كه براي مهاجرت به آلمان در مورد فرصت‌هاي شغلي و درامدهاي اين كشور سؤالاتي داشتند به‌صورت كلي توضيحاتي ارائه داديم. اگر قصد مهاجرت به آلمان راداريد حتماً با مشاورين ما در فيدس تماس بگيريد تا بروزترين اطلاعات را در مورد اين مهاجرت به آلمان در اختيار شما قرار دهند.

 

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۲:۳۷ توسط:مهدي اسدي موضوع:

تراول هيستوري در ويزاي توريستي چيست و چه شرايطي دارد؟

تراول هيستوري در ويزاي توريستي چيست و چه شرايطي دارد؟

يكي از موضوعات مهم در اخذ ويزاهاي قدرتمند سابقه سفر متقاضي به كشورهاي ديگر دنيا است. هنگامي‌كه شما به كشوري وارد مي‌شويد در گذرنامه شما مهر ورود يا برچسب ويزاي آن كشور درج مي‌شود. اين اطلاعات همان تراول هيستوري يا سابقه سفر شما به كشورهاي خارجي است. اگر اهل سفر هستيد مي‌بايست به‌خوبي از اهميت سابقه سفر در ويزاهاي توريستي آگاه باشيد. سخت نيست بفهميم چرا اين موضوع به‌صورت ويژه‌اي حائز اهميت است و تأثير بسزايي در اخذ ويزاهاي قوي دنيا مانند مهاجرت به كانادا، آمريكا، انگليس و مهاجرت به استراليا دارد.

ويزاي توريستي همان‌طور كه از نام آن مشخص است باانگيزه‌هاي گردشگري و توريستي تقاضا مي‌شود. علي‌القاعده كسي كه به‌عنوان توريست قصد بازديد از كشوري مثل كانادا يا استراليا را دارد مي‌بايست از كشورهاي نزديك‌تر به كشور خود و با هزينه سفر كمتر بازديد نموده باشد. اگر تصور مي‌كنيد ايجاد تراول هسيتوري قوي كاري سخت و هزينه‌بر است با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد.

البته سابقه سفر جزء موارد الزامي براي درخواست ويزا نيست و شما بدون ارائه آن‌هم مي‌توانيد درخواست ويزاي خود را به سفارت كشورت مربوطه ارائه نماييد. اما معمولاً اين موضوع براي آفيسرهاي بررسي‌كننده پرونده مهم است و اقدام براي اخذ ويزا بدون داشتن تراول هيستوري و با پاسپورت بدون مهر ورود و خروج ريسك بزرگي محسوب مي‌شود. پس بهتر است قبل از اقدام با كارشناسان مشاوره ما در اين خصوص مشورت‌هاي لازم را به عمل‌آوريد تا از خطر ري جكت شدن تا حد قابل‌توجهي جلوگيري شود.

چگونه در مدت‌زماني كوتاه و هزينه كم تراول هيستوري خود را تقويت كنيم؟

براي ايجاد يك سابقه سفر قوي كافي است اطلاعات جامعي در خصوص نحوه ورود و صدور ويزا در كشورهاي مختلف مانند مهاجرت به كانادا اطلاعات كسب كنيد. كشورهاي با ويزاي لحظه ورود  يا ويزاي فرودگاهي visa on arrival و كشورها با ويزاي الكترونيك E visa مي‌توانند از اولين انتخاب‌ها باشند. كشورهاي نزديك مانند دبي، لبنان، هند، ارمنستان و گرجستان مي‌توانند مقاصد جذابي براي بازديد توريستي باشند. بعدازآن كشوهايي مانند موريس، ماداگاسكار و ديگر كشورهاي آفريقايي و كشورهاي آسياي ميانه هم به لحاظ زيبايي بسيار دلپذير مي‌باشند بعلاوه اعتبار پاسپورت شمارا به حد قابل‌توجهي بالا مي‌برند.

بعد از سفر به 5 تا 6 كشور و داشتن چند مهر مهاجرت بر پاسپورت خود امكان اخذ ويزاهاي توريستي قوي‌تري را خواهيد داشت. توجه داشته باشيد كه اين سفرها بهتر است بافاصله انجام شود و بين هر سفر يك يا دو ماهي را به خود استراحت دهيد تا كثير السفر بودن و هدف بازديد و توريستي بودن اين سفرها احراز گردد. طول مدت اقامت و بازديد از اين كشورها مي‌تواند كوتاه و كم‌هزينه باشد. كشورهاي اروپاي شرقي و برخي ديگر از كشورهاي اروپايي با توجه به توريست پذير بودنشان مي‌توانند مقصد بعدي براي تكميل و تقويت تاريخچه سفر شما باشد. ارائه مدارك متعدد مالي و غيره به سفارت‌هاي حوزه شن گن اعتبار خوبي به پاسپورت شما خواهد داد. با اين تفاسير بهتر است قبل از انتخاب مقصد سفر به بررسي دقيق امكانات موجود براي انتخاب بهترين گزينه‌ها بپردازيم.

اهميت سابقه سفر در ويزاي هاي توريستي چه است؟

از قوي‌ترين ويزاهاي دنيا مي‌توان به ويزاي كشورهاي ژاپن، حوزه شن گن، انگليس، آمريكا، كانادا و استراليا اشاره كرد. پاسپورت قوي اين كشورهاي توسعه‌يافته و قوانين مهاجرپذير بودنشان فيلترهاي ورود سخت‌گيرانه‌تري براي قوانين اخذ ويزا تعريف مي‌كند. همان‌طور كه قبلاً هم اشاره نموديم اگرچه تاريخچه سفر جزو مدارك اصلي براي ارائه به سفارت نيست ولي افسر اداره مهاجرت تاريخچه سفر شمارا قبل از ورود به كشورش از ابتدا تابه‌حال بررسي مي‌نمايد. درصورتي‌كه هدف و انگيزه متقاضي از سفر با توجه به پيشينه سفرهاي وي و ساير دلايل و مدارك ارائه‌شده، برايش قانع‌كننده نباشد با صدور ويزا موافقت نخواهد كرد.

اگر POT با مدارك ارائه‌شده همخواني و انسجام داشته باشد و تاريخچه سفر قوي ازجمله مدارك كمك‌كننده‌اي است كه ديد واضحي از انگيزه واقعي فرد به افسر اداره مهاجرت مي‌دهد. دغدغه اصلي آفيسر جلوگيري از ورود مهاجرين غيرقانوني است، بحران هجوم غيرقانوني و بي‌رويه مهاجرين به اين كشورها بار سنگيني به دوش دولت قرار مي‌دهد. براي قطع زنجيره ورود پناهندگان غيرقانوني، اين كشورها بر آن شدند تا قوانين صدور ويزا و ورود توريست را تغيير داده و سفت‌وسخت تر به اين موضوع رسيدگي نمايند.

آيا سابقه سفر خوب صرفاً داشتن ويزاي شن گن است؟

همان‌طور كه اشاره كرديم سابقه سفر خوب متشكل از بازديد از كشورهاي توريست پذير و جذاب براي بازديدكنندگان است. سفرها در 5 سال اخير مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و بهتر است فواصل سفرها نه‌چندان بلند و باهدف بازديد و گردشگري باشند؛ اما به دليل اينكه كشورهاي حوزه شين گن خود نيز مقصد مهاجرتي براي پناه‌جويان محسوب مي‌شوند داشتن ويزاي شن گن غيرازاينكه به‌عنوان اينكه مدركي دال بر گردشگر بودن فرد را ارائه مي‌دهد، ازاين‌جهت نيز براي آفيسر هاي صادركننده ويزا در ساير كشورها مهم است كه متقاضي قبلاً به كشورهاي توسعه‌يافته سفر نموده و پس از اتمام مهلت ويزا كشور را ترك كرده است. پس احتمال عدم ترك كشور آن‌ها نيز كاهش مي‌يابد.

سخن پاياني

در نظر داشته باشيد تمامي توضيحاتي كه در اين مقاله به آن اشاره شد با توجه به اين موضوع بود كه بررسي‌كننده پرونده نيروي انساني بوده و پرونده‌ها به‌صورت ماشيني بررسي نخواهند شد پس كيفيت سابقه سفر در متقاعد نمودن بررسي‌كننده پرونده داراي اهميت بالايي است. در اين مقاله به‌صورت كامل در مورد اهميت تراول هيستوري توضيح داديم. اگر قصد مهاجرت به كانادا يا ساير كشورها را داريد براي اطلاع از آخرين و بروزترين مسائل مربوط به تراول هيستوري مي‌توانيد با كارشناسان و مشاورين فيدس تماس بگيريد.

خدمات بين‌المللي فيدس، دپارتمان خدمات بين‌المللي موسسه حقوقي داديار سفير مانا (شماره ثبت 5307) با تيمي متخصص و مجرب از وكلاي دادگستري و اساتيد دانشگاه و كارشناسان خبره مهاجرتي، خدمات حقوقي و مهاجرتي و كاريابي بين‌المللي و اعزام دانشجو را به وكالت از موكلين خود در كشورهاي معتبر دنيا انجام مي‌دهد.

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۷:۵۲ توسط:مهدي اسدي موضوع:

بايومتريك يا بيومتريك براي مهاجرت به كانادا چيست؟

بايومتريك يا بيومتريك براي مهاجرت به كانادا چيست؟

اگر شما قصد مهاجرت به كانادا داشته باشيد، نياز است كه در ابتدا براي درخواست ويزا، تست بيومتريك كانادا را انجام دهيد. در ادامه‌ي اين مطلب از فيدس براي شما شرح مي‌دهيم كه بيومتريك يا بايومتريك چيست؟ به چه منظور است و چگونه انجام مي‌شود؟

بيومتريك در مهاجرت به كانادا يعني ثبت اطلاعات فيزيولوژيك مانند چهره و اثرانگشت به‌صورت ديجيتالي، براي احراز هويت و تشخيص و تائيد دقيق هويت افراد است.بيومتريك كانادا نيز به‌منظور تائيد هويت استفاده مي‌شود؛ يعني اطلاعات بيومتريك فرد متقاضي ويزا در اداره مهاجرت كانادا جهت احراز هويت فرد مهاجر يا مسافر، به ثبت مي‌رسد. از اين طريق افراد مجرم و كساني كه سو پيشينه‌ي كيفري دارند به‌سرعت شناسايي مي‌شوند.

مراحل موردنياز براي بيومتريك كانادا

ازآنجايي‌كه متأسفانه سفارت كانادا در ايران بسته است، متقاضيان ايراني بايد از ساير كشورهاي نزديك دارنده‌ي شعبات VAC visa application cener يا همان مركز پردازش ويزا اقدام كنند. (كشورهايي مثل تركيه و دبي راحت‌تر و نزديك‌تر هستند) قبل از مراجعه به مراكز vac، بايد از اداره‌ي مهاجرت به كانادا، نامه دريافت كنيد تا بتوانيد براي گرفتن بيومتريك اقدام كنيد.

اين كار به‌صورت حضوري انجام مي‌شود كه در آن از هر 10 انگشت دستان شما اثرانگشت گرفته و چهره‌ي شما به‌صورت تمام‌رخ توسط دستگاهي پردازش و ثبت مي‌شود. اگر در انگشتان دستتان و يا در صورت خود دچار سانحه و نقص موقت هستيد، بايد تا هنگام بهبودي كامل و زماني كه بتوان بدون چالش بيومتريك را انجام داد، صبر كنيد. همچنين اگر خال‌كوبي روي صورتتان داريد بايد آن را پاك‌كنيد.

هزينه‌هاي بيومتريك

طبق اطلاعات ثبت‌شده، هزينه براي يك نفر 85$ (دلار كانادا)، براي خانواده‌هاي دو نفر به بالا 170$ و براي گروه‌هاي هنرمند و اجراكننده 255$ است. درصورتي‌كه گروه هنرمند به‌صورت گروهي براي بيومتريك اقدام نكنند، هركدام به‌طور مجزا بايد 85$ هزينه كنند.

  • بيومتريك ويزاي موقت (ويزاي كاري، ويزاي تحصيلي، ويزاي توريستي) تا 10 سال معتبر است. پس حواستان به مدت اعتبار آن باشد!
  • اگر داراي ويزاي موقت كانادا هستيد اما مي‌خواهيد براي مهاجرت به كانادا اقدام كنيد، دوباره بايد مراحل را انجام دهيد.
  • اگر به‌صورت خانوادگي قصد سفر يا مهاجرت به كانادا داريد، تمامي اعضاي خانواده بايد بيومتريك را انجام دهند، مگر افراد زير 14 و يا بالاي 80 سال.
  • تمامي كساني كه قصد سفر و يا مهاجرت به كانادا را دارند براي ورود به اين كشور بايد آن را انجام داده باشند به‌جز موارد استثنايي مانند شهروندان كانادايي، افراد داراي پاسپورت كانادا، سران دولتي و ديپلمات‌ها و افراد عضو سازمان ملل متحد و همچنين افراد زير 14 و بالاي 80 سال.

اگرچه براي انجام بيومتريك كانادا نمي‌توانيد از داخل ايران اقدام كنيد اما حتماً بايد انجام شود و انجام آن زمان‌بر نيست چراكه مهم‌ترين مدرك براي درخواست ويزاي كانادا و همچنين ويزاي شين گن به شمار مي‌رود؛ و در صورت ارائه ندادن آن موفق به اخذ ويزا نخواهيد شد.

براي اطلاع از آخرين و بروزترين مسائل مربوط به بايومتريك يا همان بيومتريك براي مهاجرت به كانادا مي‌توانيد با كارشناسان و مشاورين فيدس تماس بگيريد. راه‌هاي ارتباطي با كارشناسان و مشاورين فيدس را در ذيل براي شما قرار مي‌دهيم.

Website: https://fides.ir/

Instagram@:fides_int

Telegram:@fides_info


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۵:۳۴ توسط:مهدي اسدي موضوع:

چرا مهاجرت به تركيه براي ايرانيان از اهميت زيادي برخوردار است؟

چرا مهاجرت به تركيه براي ايرانيان از اهميت زيادي برخوردار است؟

مهاجرت به تركيه هميشه براي ايرانيان جذاب بوده است.زيرا از موارد مشترك زيادي بين ايران و تركيه است.مثل سنت‌ها، دين و مذهب و خيلي از مسايل ديگر كه بين دو كشور وجود دارد.براي كساني كه قصد مهاجرت به تركيه دارند بهتر است اندكي زبان تركي را هم بياموزند.

مدارك لازم براي مهاجرت به تركيه شامل: پاسپورت (گذرنامه)، دو قطعه عكس پاسپورتي (گذرنامه‌اي)، انجام برگه‌هاي مهاجرتي مبني بر اطلاعات شخصي و خانوادگي، داشتن بيمه درماني، مدرك تمكين مالي جهت تأمين هزينه‌هاي زندگي است.

كشور تركيه از آب‌وهواي متفاوتي برخوردار است به اين دليل كه شرايط جوي سواحل در مقايسه با داخل كشور تفاوت زيادي دارد. نمي‌توان از آب هوايي متعادل سخن گفت،به‌عنوان‌مثال در اطراف درياي مرمره و استانبول آب‌وهوا متعادل ولي در منطقه كوهستاني آنتوريس شرايط زندگي كردن بسيار مشكل است؛ زيرا از تابستان‌هاي سوزان و زمستان‌هاي بسيار سردي دارد.

تركيه شباهت زيادي به كشور ايران دارد؛ و اين امر باعث شده مهاجرت به تركيه براي ايرانيان هيجان‌انگيز باشد.بااينكه تركيه يك كشور اروپايي به شمارمي آيد؛ اما فرهنگ و سنت اين كشور مثل غربي‌ها نبوده و مي‌توان فرهنگ و سنت ايراني‌ها را در اين كشور مشاهده كرد.

به‌عنوان‌مثال تشابه پخت غذا در تركيه و ايران در تركيه به ذبح حلال‌گوشت توجه زيادي مي‌شود و اين‌يكي از نكات ريز براي مهاجرت به تركيه است زيرا ايرانيان از مصرف گوشت‌هاي كه ذبح حلال نباشد خودداري مي‌كنند.

 

كدام شهر براي مهاجرت به تركيه بهتر است؟

كساني كه تصميم به مهاجرت به تركيه مي‌گيرند مي‌دانند مهاجرت بسيار دشوار است و بايد از قبل شهري كه مي‌خواهند در آن سكونت داشته باشند را انتخاب كنند.معمولاً ايرانيان شهر استانبول را براي سكونت انتخاب مي‌كنند؛ كه جمعيت اين شهر حدود پانزده ميليون نفر است. هرچند كه استانبول پايتخت تركيه نيست اما بزرگ‌ترين كلان‌شهر در تركيه و اروپا است.

استانبول بزرگ‌ترين شهر تركيه و زيباترين شهر،نه‌تنها در تركيه بلكه در تمام دنيا است. استانبول از مراكز تجاري و مكان‌هاي ديدني زيادي برخوردار است مثل تنگه بسفر،مسجداياصوفيه،مسجد سلطان احمد مسجد آبي برج گالاتا و... است.

استانبول بيش‌تر از هزار سال پايتخت امپراتورهاي عثماني و روم بوده و چهار قرن قلب پرتپش اسلام بوده است زمان كار و پيشرفت در استانبول هميشه فراهم بوده است.اما اين شهر مثل تمام شهرها سختي‌هاي خودش را هم دارد كه طبيعي است.

مهاجرت به تركيه وزندگي در استانبول مي‌تواند شرايط بسيار خوبي هم براي زندگي و هم براي كار و تحصيل باشد.استانبول شهر بسيار زيبا و بزرگي است و براي تحصيل و پيشرفت فرصت هاي بسيار خوبي دارد و اين فرصت عالي آرزوي خيلي از افراد است.

 

مهاجرت به تركيه از سوي تحصيل

براي مهاجرت به تركيه از سوي تحصيل شما به‌عنوان يك دانشجو ايراني مي‌توانيد اقامت اين كشور را به دست بياوريد.براي ثبت‌نام در دانشگاه‌هاي اين كشور بايد مدارك لازم جهت اخذ ويزاي تحصيلي ارائه دهيد.

چند نمونه از مدارك لازم براي اخذ ويزاي تحصيلي:

فرم تكميل‌شده ويزاي تحصيلي تركيه

آخرين مدرك و سوابق تحصيلي

پاسپورت معتبر

يكي از بهترين كشورها براي تحصيل مي‌تواند تركيه باشد، زيرا شرايط گرفتن ويزا براي ايرانيان نسبت به كشورهاي ديگر راحت‌ تر بوده است. بيشتر مدارس تركيه به زبان استامبولي آموزش مي دهند. در مدارس تركيه زبان دوم به صورت اجباري تدريس مي شود و دانش آموزان حق انتخاب يكي از زبان هاي انگليسي ، اسپانيايي ، فرانسوي يا آلماني را دارند كه يكي از اين زبان را به عنوان زبان دوم انتخاب مي كنند.دولت تركيه براي دانشجوياني كه مهاجرت به تركيه كرده‌اند رشته‌هاي تحصيلي متنوعي قرار داده است.

از جمله اين رشته ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مديريت كسب‌وكار

پزشكي

منسوجات و طراحي و ...

در تركيه دانشجويان بعد از تحصيل علاوه برگرفتن مدرك مهارت كافي براي كار را دارند و به‌راحتي به بازار كار ورود كنند. پيدا كردن كار بعد از تحصيل براي دانشجويان اهميت زيادي دارد؛ زيرا باعث مي‌شود ويزاي خود را تمديد كنند.

سخن پاياني

در اين مقاله براي افرادي كه براي مهاجرت به تركيه در مورد ارزيابي مهاجرت و تحصيل سؤالي داشتند به‌صورت كلي توضيحاتي داديم. مهاجرت به تركيه براي افرادي كه اتباع ايران هستند نياز به ويزا ندارد افراد مي توانند از طريق ويزاي توريستي به كشور تركيه برود و در خواست اقامت يك ساله بدهد . براي مهاجرت به تركيه بايد ابتدا تمامي شرايط و مدارك شما مورد برسي قرار بگيرد پس اگر قصد مهاجرت به تركيه داريد حتماً با مشاورين ما در شركت مهاجرتي فيدس تماس بگيريد تا اطلاعات كافي در اختيار شما قرار بدهند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۴:۵۴ توسط:مهدي اسدي موضوع:

براي مهاجرت به كانادا چه زباني ياد بگيريم؟

براي مهاجرت به كانادا چه زباني ياد بگيريم؟

زندگي در هر كشوري با هر هدفي، ارتباط قوي با جامعه آن كشور را مي­طلبد. مهاجرت به كانادا، كشوري كه همواره ميزبان فرهنگ­هاي مختلف بوده، از رايج­ترين انتخاب­ها براي مهاجرت ايرانيان است. قدم گذاشتن در دنيايي كه مردماني بافرهنگ، اخلاق و گويشي متفاوت دارد، نيازمند پلي ارتباطي براي برقراري ارتباط بين مردمان آن سرزمين است.

اگر كسي نتواند با جامعه محل زندگي خود، ارتباط كلامي ايجاد كند، قادر نخواهد بود زندگي آسان و آرامش­بخشي را براي خود فراهم كند. اين پل ارتباطي امروزه، زبان رسمي كشورها است. يكي از نكات مهم در مهاجرت به كشوري متفاوت، مثل مهاجرت به كانادا يادگيري زبان رسمي آن كشور است. چراكه باعث سهولت در انجام كارهاي روزمره، تحصيل، كسب‌وكار و ... مي­شود.

مهاجرت به كانادا نيز از اين قاعده مستثنا نيست. ازآنجاكه كانادا دومين كشور بزرگ جهان و داراي فرصت­هاي تحصيلي، شغلي و تجاري عالي محسوب مي­شود، از مقاصد بزرگ مهاجرتي جهان است. با توجه به نكات ذكرشده، مهاجرت به كانادا يا هر كشور ديگري، نيازمند آشنايي يا تسلط به زبان رسمي آن كشور است.

همچنين تحصيل و يا كار در اين كشور مستلزم ارائه مدرك معتبر زبان است. ازآنجاكه كانادا به سبب دارا بودن فرهنگ‌هاي متعدد، كشوري چند فرهنگي محسوب مي­شود، بديهي است كه زبان­هاي مختلفي را در خود جاي‌داده باشد. در ادامه به بررسي اين زبان­ها مي­پردازيم.

زبان يا زبان­هاي رايج در كانادا كدام است؟

كانادا كشوري دوزبانه است. چراكه دو زبان رسمي و مهم در كانادا وجود دارند كه درصد زيادي از شهرهاي مهم و بزرگ اين كشور، به اين زبان­ها صحبت مي­كنند. دو زبان انگليسي و فرانسوي، در كشور كانادا به رسميت شناخته‌شده و غالب هستند. اين دو زبان، مورد تائيد كليه مؤسسات دولتي فدرال هستند؛ يعني مردم مي­توانند با اين مؤسسات با هردو زبان انگليسي و فرانسوي ارتباط برقرار كنند.

درنتيجه براي انجام و دريافت خدمات كارهاي اداري، به يكي از اين دو زبان احتياج دارند. زبان انگليسي تشكيل‌دهنده زبان رايج اكثر كانادايي­ها و زبان اول آن­ها است؛ و همين موضوع يكي از دلايل ايرانيان براي مهاجرت به كانادا شده است؛ اما زبان فرانسوي هم در شهرهاي زيادي رايج است و زبان دوم مردم اين كشور ­محسوب مي­شود.

زبان­هاي ديگري نيز به سبب وجود مهاجران ساير كشورها، از زمان‌هاي قديم در اين كشور شكل‌گرفته‌اند. به‌طوري‌كه حدود يك‌پنجم مردم كانادا به زباني به‌غيراز زبان انگليسي و فرانسوي صحبت مي­كنند. رايج‌ترين اين زبان­ها شامل: ماندارين و كانتوني (گونه­هايي از زبان­هاي چيني) و پنجابي (گونه­اي از زبان هندي) مي­شوند. اين زبان­ها از نظر قانوني به رسميت شناخته‌نشده‌اند اما استفاده از آن­ها غيرقانوني نيست.

مسئله اصلي اين است كه براي مهاجرت به كانادا، يادگيري يكي از زبان­هاي انگليسي يا فرانسوي، از ملزومات است؛ اما آيا پراكندگي اين دو زبان در همه­ي شهرها و محل­هاي كار و تحصيل يكسان است؟ براي مهاجرت به كانادا بر چه اساس تصميم بگيريم كه به كدام زبان مسلط شويم؟ در ادامه به اين سؤالات پاسخ‌خواهيم داد.

شهر مقصد شما تعيين‌كننده زباني كه بايد ياد بگيريد

براي مهاجرت به كانادا، مهم­ترين عامل براي انتخاب يك‌زبان براي يادگيري، شهري كه انتخاب مي­كنيد است. چراكه پراكندگي اين دو زبان رسمي در شهرهاي مختلف كانادا يكسان نيست. باوجوداينكه زبان انگليسي در بسياري از شهرهاي اين كشور، رسمي است اما شهرهاي فرانسوي‌زبان هم وجود دارند.

در بعضي از شهرها همچون شهر كبك، زبان غالب، زبان فرانسوي است. پس اگر قصد مهاجرت به كانادا از طريق ويزاي تحصيلي  يا كار در شهر كبك را داريد، بايد به زبان فرانسوي مسلط شويد؛ اما اگر زندگي در تورنتو، مقصد مهاجرتي شما است، بهتر است تسلط به زبان انگليسي را آغاز كنيد.

يكي ديگر از شهرهاي مهم كانادا كه زبان‌اصلي فرانسوي را دارد، شهر مونترال است؛ كه اين شهر دومين شهر پرجمعيت كانادا و چهارمين شهر فرانسوي‌زبان بزرگ دنيا محسوب مي­شود. به‌طور خلاصه براي مهاجرت به كانادا، جهت انتخاب زباني كه مي­خواهيد ياد بگيريد ابتدا هدف شما از مهاجرت و شهر مقصد بايد مشخص شود.

ازآنجاكه زبان مرسوم شهر به شهر و منطقه به منطقه تفاوت دارد، بايد بررسي كنيد كه زبان رسمي شهر و منطقه انتخابي شما چه شهري است. براي اين منظور، بهترين راه براي انتخاب درست، صحبت با مشاوران خدمات مهاجرتي فيدس است؛ اما براي مهاجرت به كانادا، براي هدف­هاي مهم، همانند ساير كشورهاي مطرح جهان، نيازمند مدارك زباني هستيد كه در ادامه به آن مي­پردازيم.

مدارك زبان لازم براي مهاجرت به كانادا

درصورتي‌كه مقصد و هدف شما از مهاجرت به كانادا نهايي شده است، داشتن مدرك زبان انگليسي يا فرانسوي براي ورود الزامي است. با توجه به برنامه و هدف شما، داشتن نمره بالا امتيازي براي مهاجرت به كانادا محسوب مي­شود؛ اما به‌طوركلي براي هردو هدف تحصيل يا ورود به بازار كار، ارائه مدرك زبان معتبر جز الزامات محسوب مي­شود.

به‌طوركلي مدارك معتبر و موردپذيرش براي مهاجرت به كانادا كه توسط اداره تابعيت و مهاجرت كانادا Citizenship and Immigration Canada (CLC) تعيين‌شده است، شامل يكي از اين دو مدرك است: براي زبان انگليسي نياز به مدرك CLB با نمره 4 يا بالاتر و براي زبان فرانسوي به مدرك NCLC با نمره 4 يا بالاتر داريد. همچنين براي زبان انگليسي مدارك IELTS، TOEFL و PTE نيز براي مهاجرت به كانادا مورد تائيد است.

جمع­بندي

به‌طوركلي دو زبان رسمي و رايج در كانادا، انگليسي و فرانسوي است و اخذ مدرك زبان انگليسي يا فرانسوي، به هدف و مقصد شما بستگي دارد؛ بنابراين درصورتي‌كه براي انتخاب بين زبان فرانسوي يا انگليسي براي مهاجرت به كانادا دچار ترديد هستيد، كافي است با مشاوران ما در فيدس در ارتباط باشيد. فيدس ارائه‌دهنده خدمات مهاجرتي، براي راهنمايي جهت سهولت مهاجرت شما در خدمت شما است.


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۴۵ توسط:مهدي اسدي موضوع: