شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

قوانين رانندگي در مهاجرت به كانادا

قوانين رانندگي در مهاجرت به كانادا

افرادي كه قصد رانندگي در مهاجرت به كانادا را دارند بايد داراي گواهينامه معتبر باشند. اين گواهينامه مي‌تواند از كشور كانادا يا گواهينامه‌ي بين‌المللي باشد. دو حالت وجود دارد: در حالت اول فرد از كشور خودش گواهينامه‌اي معتبر دارد و در حالت دوم فرد تابه‌حال رانندگي نكرده و گواهينامه ندارد. در ادامه اين مقاله فيدس حالت‌هاي مختلف اخذ گواهينامه معتبر در مهاجرت به كانادا را بررسي مي‌كنيم.

حالت اول اگر شما از كشور خودتان گواهينامه معتبر داشته باشيد:

در اين صورت شما مي‌توانيد با ارائه‌ي گواهينامه از كشور خودتان براي دريافت گواهينامه در مهاجرت به كانادا اقدام كنيد و پس از سپري شدن مراحل قانوني، تنها با گذراندن امتحان آيين‌نامه و تست بينايي و بدون آزمون عملي رانندگي شهري، گواهينامه رانندگي كانادا را دريافت كنيد. همچنين مي‌توانيد گواهينامه‌ي خود را به گواهينامه‌ي بين‌المللي تبديل كنيد.

مدت‌زمان اعتبار گواهينامه‌ي بين‌المللي يك‌ساله يا سه‌ساله است. شما با استفاده از گواهينامه بين‌المللي، امكان رانندگي به‌صورت موقت تا شش ماه در كانادا را داريد و پس‌ازآن مي‌بايست حتماً گواهينامه كانادايي را دريافت نموده باشيد؛ البته اين گواهينامه قابل تمديد نيست و پس از اتمام اعتبار بايد براي دريافت دوباره‌ي آن اقدام كنيد.

حالت دوم اگر شما تابه‌حال رانندگي نكرده و گواهينامه نداريد:

اگر شما گواهينامه رانندگي نداريد، براي دريافت گواهينامه رانندگي در كانادا بايد درخواستي در قالب «مجوز مبتدي» ارائه دهيد. درخواست مجوز به اين معناست كه شما يك راننده‌ي در حال تعليم هستيد و پس از طي مراحل دريافت گواهينامه اعم از آيين‌نامه، تست بينايي، رانندگي شهري و... و قبولي در آزمون قادر به دريافت گواهينامه خواهيد بود.

يكي از مسائل مهم در امر مهاجرت به كانادا، دريافت گواهينامه است. به دليل شرايط آب و هوايي و بارش‌هاي شديد و متوالي برف در اين كشور، قوانين وضع‌شده جهت دريافت گواهينامه در كانادا امري سخت و زمان‌بر است...

جرائم و قوانين رانندگي در كانادا


قوانين در مهاجرت به كانادا موارد زيادي را شامل مي‌شود؛ مانند توجه به چراغ چشمك‌زن، عدم استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي، توجه به حقوق عابران پياده، عدم خوردن و نوشيدن در زمان رانندگي، عدم استفاده از الكل در حين رانندگي و ... در ادامه‌ي مطلب قصد داريم تا جرائم رانندگي در كانادا رو بررسي كنيم.

دولت كانادا تمايل دارد كه با قوانين سخت‌تر و جريمه‌هايي سنگين‌تر معضل حواس‌پرتي در رانندگي را حل كند، حواس‌پرتي يكي از عوامل اصلي خطر در هنگام رانندگي است و ممكن است به علت‌هاي متفاوتي به‌غيراز استفاده از تلفن همراه اتفاق بيفتد. مطابق قوانين رانندگي در كانادا كه از سال 2018 تصويب‌شده است، رانندگان متخلف امكان دارد حتي تا 1000 دلار نيز جريمه شوند.

بر اساس اطلاعات موجود در سايت پليس كانادا حواس‌پرتي شامل هر عاملي است كه منجر به عدم‌تشخيص درست موقعيت، يا تأخير در عكس‌العمل و حركت اشتباه راننده در هنگام رانندگي شود است كه شامل موارد زير مي‌باشند:

مشغول شدن به تنظيم سيستم پخش ماشين يا صداي خيلي بلند سيستم صوتي

صحبت كردن باسرنشينان در حال خستگي

آرايش كردن يا رسيدگي به وضع ظاهري

خواندن (كتاب، نقشه، روزنامه)

صحبت كردن با تلفن همراه و يا پيامك دادن

خوردن و آشاميدن در حين رانندگي

سيگار كشيدن

رانندگان مي‌بايست در هنگام رانندگي از خوردن و آشاميدن اجتناب كرده و در صورت نياز به خوراك در مكاني امن توقف كرده سپس نياز خود را برطرف كنند.

 عدم استفاده از الكل در حين رانندگي

با توجه به افزايش تصادفات ناشي از استفاده از مشروبات الكلي، جرائم سنگيني براي ارتكاب اين تخلف در نظر گرفته‌شده است. فرد خاطي در اولين تخلف به‌صورت نقدي جريمه مي‌شود و اگر بازهم اين تخلف را تكرار كند ميزان جريمه نقدي افزايش مي‌يابد. گاهي نيز فرد به‌صورت موقت از رانندگي محروم و به حبس محكوم مي‌شود. همچنين اگر در چنين حالتي سبب آسيب به شخصي يا منجر به مرگ كسي شود جريمه‌اي بين 10 تا 14 سال حبس براي او در نظر گرفته مي‌شود. حداكثر جريمه براي اين تخلف، حبس ابد است.

 

عدم استفاده از تلفن همراه

استفاده از تلفن همراه به‌ويژه ارسال پيام در زمان رانندگي ممنوع است و تابه‌حال موجب به وجود آمدن حوادث تلخ زيادي شده است. در صورت تكرار اين تخلف بيشتر از سه بار، فرد متخلف مشمول پرداخت جرائم نقدي و حتي تعليق گواهينامه مي‌شود.

اگر قصد مهاجرت به كانادا را داريد كارشناسان و مشاورين فيدس با توجه به اطلاع از شرايط و قوانين اين كشور و دادن رهنمودهاي لازم، شما را در پيمودن اين راه ياري مي‌كند.

 

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۴:۲۱ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :