شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

ماليات در بحث مهاجرت به كانادا چگونه است؟

ماليات در بحث مهاجرت به كانادا چگونه است؟

اگر قصد مهاجرت به كانادا داريد بهتر است در مورد اداره درآمد كانادا يا CRA اطلاعات كافي داشته باشيد تا به مشكل برنخوريد. اين موضوع كاملاً طبيعي است كه ميزان ماليات و نحوه محاسبه آن در كشورهاي مختلف متفاوت باشد. ماليات در مهاجرت به كانادا توسط اداره درآمد كانادا يا CRA كه بالاتر هم به آن اشاره شد جمع‌آوري مي‌شود. البته در كشور كانادا جمع‌آوري ماليات و محاسبه آن كمي پيچيده است چراكه بخش‌هاي حكومتي واداري آن‌كه به سه بخش تقسيم‌بندي مي‌شوند، هركدام قادر هستند كه ماليات خاص خود را اعمال كنند.
به‌طور مثال اگر در استان‌هاي خاصي از كشور كانادا زندگي مي‌كنيد، شما بايد ماليات فدرال و استاني بپردازيد. با فيدس همراه باشيد تا در مورد انواع ماليات در مهاجرت به كانادا اطلاعات كافي به دست آوريد. همچنين اگر در بحث ماليات براي مهاجرت به آلمان،مهاجرت به تركيه و مهاجرت به اسپانيا سوا لاتي داريد مي‌توانيد با كارشناسان و مشاوران فيدس تماس بگيريد.

انواع ماليات و ماليات استاني

اگر در مهاجرت به كانادا شما در استاني زندگي مي‌كنيد كه بايد ماليات استاني بپردازيد، خوب است بدانيد كه شيوه پرداخت اين ماليات به سه صورت مي‌تواند محاسبه شود. در برخي از استان‌هاي كانادا ماليات استاني به شكل ماليات بر درآمد محاسبه مي‌شود اما در استان‌هاي ديگر ممكن است ماليات بر فروش و يا اموال شهري محاسبه شود. بهتر است قبل از انتخاب استان موردنظر در رابطه با اين مسائل به‌اندازه كافي اطلاعات به دست آورده باشيد.

اگر بخواهيم به‌صورت جزئي‌تر به اين موضوع بپردازيم، بهتر است كه انواع ماليات را معرفي كنيم. در ادامه رايج‌ترين شكل‌هاي گرفتن آن را باهم بررسي خواهيم كرد. به‌صورت كلي، هر شخصي كه مهاجرت به كانادا را در دستور كار قرار مي‌دهد، موظف است كه بر اساس درآمد خود به دولت فدرال ماليات بدهد. هر كس كه درآمد بيشتري داشته باشد، موظف است كه ماليات بيشتري به دولت بپردازد كه اصطلاحاً به اين موضوع ماليات بر درآمد تصاعدي مي‌گويند.
اگر در اداره‌ها و شركت‌هاي خصوصي كار مي‌كنيد، معمولاً كارفرما و يا مدير شركت پس از كسر ماليات حقوق را براي شما واريز مي‌كند چراكه وظيفه خود كارفرما و مدير است كه اين كار را انجام دهند. 

ماليات بر محصولات و شركت‌ها

نوعي ديگر از انواع ماليات بر كالاها و خدمات كه به‌عنوان ماليات بر ارزش‌افزوده از آن ياد مي‌شود وجود دارد. اكثر كالاها و خدماتي كه شما مي‌خريد و يا استفاده مي‌كنيد، ماليات به آن تعلق مي‌گيرد. بعضي از مشاغل هم معاف از ماليات هستند. به‌عنوان‌مثال ماليات به خدماتي مانند خدمات پزشكي، پرستاري، مراقبت از سالمندان و كودكان تعلق نمي‌گيرد. هر شركتي كه در دولت فدرال ثبت‌شده است، بايد ميزان خاصي ماليات به‌صورت سالانه براي دولت واريز كند. معمولاً نرخ محاسبه ميزان ماليات شركت، 15 درصد است.

همان‌طور كه در ابتدا مقاله اشاره كرديم علاوه بر ماليات در بحث مهاجرت به كانادا اگر در مهاجرت به آلمان،مهاجرت به تركيه و مهاجرت به اسپانيا نيز سؤالاتي در مورد مباحث مالياتي داريد مي‌توانيد با كارشناسان و مشاوران فيدس تماس بگيريد تا از آخرين مسائل مالياتي روز باخبر شويد.


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۶:۵۰ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :