شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

قوانين كار براي مهاجرت به كانادا چگونه است؟

قوانين كار براي مهاجرت به كانادا چگونه است؟

افراد زيادي در سراسر دنيا به روش‌هاي مختلفي قصد مهاجرت به كانادا رادارند. تا از موقعيت‌هاي شغلي و اجتماعي مطلوب در اين كشور بهره‌مند شوند. افراد زيادي در ايران با تخصص‌هاي مختلف براي مهاجرت به كانادا به دنبال ويزاي كاري اين كشور هستند. معمولاً گرفتن اين نوع ويزا مانند ساير ويزاها نيازمند قوانين خاص خود است. براي مهاجرت به كانادا بايد موارد زيادي را در نظر گرفت. ما در مقاله‌هاي قبل در مورد بازار كار كانادا و حقوق تخصص‌هاي مختلف به‌صورت كامل توضيحاتي ارائه كرديم

درروش جاب آفر كانادا يا داشتن پيشنهاد كاري، افراد بايد ليست مشاغل موردنياز در كانادا را بررسي كنند و درصورتي‌كه تخصص آن‌ها در اين ليست وجود داشته باشد، از طريق مؤسسات كاريابي مي‌توانند از كارفرمايان كانادايي پيشنهاد شغلي دريافت كنند. اگر براي مهاجرت به كاندا و قوانين مختلف كاريابي اطلاعات كافي ندارين حتماً با مشاورين فيدس تماس بگير تا كامل‌ترين و بروزترين اطلاعات در اختيار شما قرار بدهند.

حداقل حقوق قانوني در كانادا

كم‌ترين ميزان حقوق قانوني در كشور كانادا به ازاي هر ساعت كار، 11.06  دلار كانادا است. البته اين ميزان حداقلي است كه دولت فدرال تعيين نموده است و دولت‌هاي استاني اجازه وضع حداقل حقوقي كمتر از اين ميزان ندارند اما هر استان بر اساس شرايط اقتصادي و بازار كار خود حداقل حقوق را تعيين نموده است. در ايالت‌هاي مختلف، ميزان حداقل حقوق به دلار كانادا در سال 2021  به شرح زير است:
آلبرتا 15
بريتيش كلمبيا  13.85
ساسكاچوان 11.32
منيتوبا  11.65
كبك  14
نيوبرانزويك 11.70
نوا اسكوشيا 12.50
پرنس ادوارد 12.85
نيو فاند لند 12.15
يوكان 13.71
نورت وست تريتوريز 13.46
نوناووت 16

براي اطلاع از جديدترين ميزان حداقلي حقوق براي مهاجرت به كانادا با مشاورين فيدس تماس بگيريد.

ساعت كاري در كانادا

ساعت كاري استاندارد براي افراد بالاي 18 سال، 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته است. در برخي صنايع توليدي متوسط ساعت كاري 50 ساعت در هفته است. افراد زير 18 سال  در روزهاي مدرسه 3 ساعت و در هفته 18 ساعت و در روزهاي تعطيل حداكثر 8 ساعت در روز اجازه‌ي كاردارند. كارفرمايان حداكثر 48 ساعت در هفته اجازه دارند كه از كارمندان خود استفاده كنند.

سن قانوني براي كاربر كانادا 16 سالگي است و افراد كمتر از اين سن حق كار كردن به‌صورت تمام‌وقت را ندارد اما نوجوانان بين 14 تا 18 سالگي مي‌توانند با شرايط خاصي و به‌صورت محدود كار كنند. ميزان حقوق براي هر ساعت اضافه‌كاري برابر يك ساعت و نيم كار استاندارد محاسبه مي‌شود.

قوانين بركناري از كار در كانادا

كانادا جز بهترين كشور براي مهاجرت است و ميزان حداقل حقوق براي مهاجرت به كانادا از اهميت زيادي برخوردار است. ميزان حقوق براي افراد زير 18 سال در بعضي ايالت‌ها ممكن است مقداري كمتر از ميزان حقوق فرد بالاي  18 سال باشد. در مورد فردي كه به‌صورت ساعتي حقوق دريافت مي‌كند، درصورتي‌كه پس از مراجعه به محل كار، كاري براي انجام دادن وجود نداشته باشد، كارفرما موظف است حداقل، حقوق دو ساعت كاري را پرداخت كند.

براي بركناري از كار، كارفرما موظف است اعلامي كتبي مبني بر بركناري فرد از كار ارائه دهددرصورتي‌كه كارفرما اعلامي مبني بر پايان يافتن مدت كاري كارمند يا كارگر را به‌صورت مكتوب ارائه ندهد، بايد مبلغ كامل دستمزد و مزاياي فرد را پرداخت كند.
براي بركناري از كار، نياز است كه كارفرما بايد از مدتي قبل به كارمند خود پايان يافتن مدت كاري را ابلاغ كند.
مدت‌زمان لازم براي اعلام پايان همكاري از طرف كارفرما به كارمند، به شرح زير است:
براي افرادي كه كمتر از 3 ماه است كه مشغول به كار هستند، نيازي به اعلام قبلي نيست.
براي افرادي كه 3 ماه تا 1 سال است كه مشغول به كار هستند،  يك هفته، بين 1 سال تا كمتر از 3 سال، دو هفته، 3 سال تا 4 سال،  سه هفته، 4 سال تا 5 سال چهار هفته است.براي اطلاع از شرايط مهاجرت به كانادا كليك كنيد.


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۶:۱۲ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :