شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

براي مهاجرت به كانادا چه زباني ياد بگيريم؟

براي مهاجرت به كانادا چه زباني ياد بگيريم؟

زندگي در هر كشوري با هر هدفي، ارتباط قوي با جامعه آن كشور را مي­طلبد. مهاجرت به كانادا، كشوري كه همواره ميزبان فرهنگ­هاي مختلف بوده، از رايج­ترين انتخاب­ها براي مهاجرت ايرانيان است. قدم گذاشتن در دنيايي كه مردماني بافرهنگ، اخلاق و گويشي متفاوت دارد، نيازمند پلي ارتباطي براي برقراري ارتباط بين مردمان آن سرزمين است.

اگر كسي نتواند با جامعه محل زندگي خود، ارتباط كلامي ايجاد كند، قادر نخواهد بود زندگي آسان و آرامش­بخشي را براي خود فراهم كند. اين پل ارتباطي امروزه، زبان رسمي كشورها است. يكي از نكات مهم در مهاجرت به كشوري متفاوت، مثل مهاجرت به كانادا يادگيري زبان رسمي آن كشور است. چراكه باعث سهولت در انجام كارهاي روزمره، تحصيل، كسب‌وكار و ... مي­شود.

مهاجرت به كانادا نيز از اين قاعده مستثنا نيست. ازآنجاكه كانادا دومين كشور بزرگ جهان و داراي فرصت­هاي تحصيلي، شغلي و تجاري عالي محسوب مي­شود، از مقاصد بزرگ مهاجرتي جهان است. با توجه به نكات ذكرشده، مهاجرت به كانادا يا هر كشور ديگري، نيازمند آشنايي يا تسلط به زبان رسمي آن كشور است.

همچنين تحصيل و يا كار در اين كشور مستلزم ارائه مدرك معتبر زبان است. ازآنجاكه كانادا به سبب دارا بودن فرهنگ‌هاي متعدد، كشوري چند فرهنگي محسوب مي­شود، بديهي است كه زبان­هاي مختلفي را در خود جاي‌داده باشد. در ادامه به بررسي اين زبان­ها مي­پردازيم.

زبان يا زبان­هاي رايج در كانادا كدام است؟

كانادا كشوري دوزبانه است. چراكه دو زبان رسمي و مهم در كانادا وجود دارند كه درصد زيادي از شهرهاي مهم و بزرگ اين كشور، به اين زبان­ها صحبت مي­كنند. دو زبان انگليسي و فرانسوي، در كشور كانادا به رسميت شناخته‌شده و غالب هستند. اين دو زبان، مورد تائيد كليه مؤسسات دولتي فدرال هستند؛ يعني مردم مي­توانند با اين مؤسسات با هردو زبان انگليسي و فرانسوي ارتباط برقرار كنند.

درنتيجه براي انجام و دريافت خدمات كارهاي اداري، به يكي از اين دو زبان احتياج دارند. زبان انگليسي تشكيل‌دهنده زبان رايج اكثر كانادايي­ها و زبان اول آن­ها است؛ و همين موضوع يكي از دلايل ايرانيان براي مهاجرت به كانادا شده است؛ اما زبان فرانسوي هم در شهرهاي زيادي رايج است و زبان دوم مردم اين كشور ­محسوب مي­شود.

زبان­هاي ديگري نيز به سبب وجود مهاجران ساير كشورها، از زمان‌هاي قديم در اين كشور شكل‌گرفته‌اند. به‌طوري‌كه حدود يك‌پنجم مردم كانادا به زباني به‌غيراز زبان انگليسي و فرانسوي صحبت مي­كنند. رايج‌ترين اين زبان­ها شامل: ماندارين و كانتوني (گونه­هايي از زبان­هاي چيني) و پنجابي (گونه­اي از زبان هندي) مي­شوند. اين زبان­ها از نظر قانوني به رسميت شناخته‌نشده‌اند اما استفاده از آن­ها غيرقانوني نيست.

مسئله اصلي اين است كه براي مهاجرت به كانادا، يادگيري يكي از زبان­هاي انگليسي يا فرانسوي، از ملزومات است؛ اما آيا پراكندگي اين دو زبان در همه­ي شهرها و محل­هاي كار و تحصيل يكسان است؟ براي مهاجرت به كانادا بر چه اساس تصميم بگيريم كه به كدام زبان مسلط شويم؟ در ادامه به اين سؤالات پاسخ‌خواهيم داد.

شهر مقصد شما تعيين‌كننده زباني كه بايد ياد بگيريد

براي مهاجرت به كانادا، مهم­ترين عامل براي انتخاب يك‌زبان براي يادگيري، شهري كه انتخاب مي­كنيد است. چراكه پراكندگي اين دو زبان رسمي در شهرهاي مختلف كانادا يكسان نيست. باوجوداينكه زبان انگليسي در بسياري از شهرهاي اين كشور، رسمي است اما شهرهاي فرانسوي‌زبان هم وجود دارند.

در بعضي از شهرها همچون شهر كبك، زبان غالب، زبان فرانسوي است. پس اگر قصد مهاجرت به كانادا از طريق ويزاي تحصيلي  يا كار در شهر كبك را داريد، بايد به زبان فرانسوي مسلط شويد؛ اما اگر زندگي در تورنتو، مقصد مهاجرتي شما است، بهتر است تسلط به زبان انگليسي را آغاز كنيد.

يكي ديگر از شهرهاي مهم كانادا كه زبان‌اصلي فرانسوي را دارد، شهر مونترال است؛ كه اين شهر دومين شهر پرجمعيت كانادا و چهارمين شهر فرانسوي‌زبان بزرگ دنيا محسوب مي­شود. به‌طور خلاصه براي مهاجرت به كانادا، جهت انتخاب زباني كه مي­خواهيد ياد بگيريد ابتدا هدف شما از مهاجرت و شهر مقصد بايد مشخص شود.

ازآنجاكه زبان مرسوم شهر به شهر و منطقه به منطقه تفاوت دارد، بايد بررسي كنيد كه زبان رسمي شهر و منطقه انتخابي شما چه شهري است. براي اين منظور، بهترين راه براي انتخاب درست، صحبت با مشاوران خدمات مهاجرتي فيدس است؛ اما براي مهاجرت به كانادا، براي هدف­هاي مهم، همانند ساير كشورهاي مطرح جهان، نيازمند مدارك زباني هستيد كه در ادامه به آن مي­پردازيم.

مدارك زبان لازم براي مهاجرت به كانادا

درصورتي‌كه مقصد و هدف شما از مهاجرت به كانادا نهايي شده است، داشتن مدرك زبان انگليسي يا فرانسوي براي ورود الزامي است. با توجه به برنامه و هدف شما، داشتن نمره بالا امتيازي براي مهاجرت به كانادا محسوب مي­شود؛ اما به‌طوركلي براي هردو هدف تحصيل يا ورود به بازار كار، ارائه مدرك زبان معتبر جز الزامات محسوب مي­شود.

به‌طوركلي مدارك معتبر و موردپذيرش براي مهاجرت به كانادا كه توسط اداره تابعيت و مهاجرت كانادا Citizenship and Immigration Canada (CLC) تعيين‌شده است، شامل يكي از اين دو مدرك است: براي زبان انگليسي نياز به مدرك CLB با نمره 4 يا بالاتر و براي زبان فرانسوي به مدرك NCLC با نمره 4 يا بالاتر داريد. همچنين براي زبان انگليسي مدارك IELTS، TOEFL و PTE نيز براي مهاجرت به كانادا مورد تائيد است.

جمع­بندي

به‌طوركلي دو زبان رسمي و رايج در كانادا، انگليسي و فرانسوي است و اخذ مدرك زبان انگليسي يا فرانسوي، به هدف و مقصد شما بستگي دارد؛ بنابراين درصورتي‌كه براي انتخاب بين زبان فرانسوي يا انگليسي براي مهاجرت به كانادا دچار ترديد هستيد، كافي است با مشاوران ما در فيدس در ارتباط باشيد. فيدس ارائه‌دهنده خدمات مهاجرتي، براي راهنمايي جهت سهولت مهاجرت شما در خدمت شما است.


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۴۵ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :