شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

كيفيت نظام آموزش عالي كانادا چگونه است؟

كيفيت نظام آموزش عالي كانادا چگونه است؟

در حوزه آموزش عالي مؤسسات به دو دسته كالج‌ها و دانشگاه‌ها تقسيم مي‌شوند. تعداد زياد اين مؤسسات اعم از دانشگاه‌ها و كالج‌هاي خصوصي و دولتي، تنوع رشته‌هاي تحصيلي و برنامه‌هاي آموزشي آن‌ها در مقاطع مختلف تحصيلي، از فوق‌ديپلم تا دكترا بسيار زياد است. هرساله حدود يك‌ميليون و هشت‌صد هزار دانشجوي بين‌المللي براي ادامه تحصيلات عالي مهاجرت به كاندا را دردستوركار خود قرار مي‌دهند. كيفيت نظام آموزشي و امكانات تحصيلي در دانشگاه‌هاي كانادا بسيار بالا بوده و كانادا موفقيت زيادي درزمينهٔ فراهم آوردن محيطي امن براي زندگي و تحصيل دانشجويان، امكانات بهداشتي و درماني مدرن، جاذبه‌هاي گردشگري، فراهم كرده است. شيوه جذاب زندگي دانشجويي كه مملو از فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي، ورزشي و تفريحي است و همچنين امكانات بسيار مدرن پژوهشي و آزمايشگاهي به دست آورده است كه اين موضوع باعث مهاجرت به كانادا شده است.

ايده‌هاي خلاقانه و موضوعات پژوهشي به‌شدت موردحمايت دانشگاه‌ها قرار مي‌گيرند و همكاري نزديكي ميان حوزه پژوهش و صنعت در دانشگاه‌ها برقرار است. همين موضوع حمايت بخش صنعت از دانشگاه را تقويت مي‌كند و زمينه‌هاي پژوهشي پروژه‌هاي دانشگاهي را كاربردي‌تر و به نياز واقعي بخش صنعت نزديك‌تر مي‌كند.

ما در فيدس خدمات بين‌المللي و وكالتي درزمينهٔ هاي مهاجرت، اخذ تابعيت، اقامت دائم و اقامت موقت، كاريابي بين‌المللي و همچنين اعزام دانشجو را انجام مي‌دهيم. اين برنامه‌ها را دسته‌بندي كرده‌ايم تا شما با انتخاب دسته‌بندي موردنظر خود بهترين روش را انتخاب كنيد. براي مهاجرت به كاندا با فيدس همراه شويد.

وضعيت ادامه تحصيل براي دانشجويان ايراني در كانادا چگونه است؟

بر اساس گزارش سازمان علمي و فرهنگي ملل متحد «يونسكو» در سال 2017 مجموع دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در خارج از كشور 50.392 نفر بوده است. بر اساس اين گزارش تعداد دانشجويان مشغول به تحصيل در كانادا 7415 نفر هستند. از اين نظر دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در كانادا داراي رتبه يازدهم در ميان دانشجويان ساير كشورها هستند. همچنين بر اساس آخرين آمار دولت كانادا، در سال 2016 تعداد 2980 و تا پايان نه‌ماهه نخست سال 2017، تعداد 1530 ويزاي دانشجويي براي دانشجويان ايراني مهاجرت به كانادا ثبت‌شده است.

اين كيفيت بالا در تحصيل، همراه با ساير ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد مهاجرت به كانادا ازجمله نرخ بيكاري پايين و شرايط كاري مناسب براي دانشجويان است. همچنين نرخ پايين جرم و جنايت كانادا را به كشوري جذاب براي تحصيل دانشجويان خارجي بدل مي‌كند. دستگاه‌هاي امنيتي و نظارتي در دانشگاه‌ها در تأمين امنيت دانشجويان به‌شدت فعال هستند و هيچ دانشجويي اجازه استفاده از سلاح گرم و سرد را ندارد.

ادامه تحصيل در كانادا چه مزايايي دارد؟

دانشجويان بين‌المللي با ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي تراز اول جهان در كانادا از مزاياي زيادي برخوردار خواهند شد. ازجمله اين مزايا هزينه بسيار كمتري است كه در مقايسه با دانشگاه‌هاي امريكا مي‌پردازند. مدارك علمي دانشگاه‌هاي كانادا در سطح جهان بسيار معتبر هستند و با مدارك اعطاشده از طرف دانشگاه‌هاي امريكا برابري مي‌كنند. دانشگاه‌هاي كانادا وام و بورسهاي جذاب زيادي براي جذب نخبگان علمي كشورهاي ديگر در اختيار آنان قرار مي‌دهند. اين كمك‌هاي مالي هزينه تحصيل را براي دانشجويان بين‌المللي در اين دانشگاه‌ها به‌شدت كاهش مي‌دهد.

قوانين مهاجرت به كانادا

بر اساس قوانين حاكم بر ويزاي دانشجويي، هر دانشجو اجازه دارد تا حداكثر 20 ساعت در هفته در داخل و خارج از دانشگاه به كار بپردازد و براي پرداختن به اين كار نياز به ويزاي كار ندارد. اين مقدار كار پاره‌وقت هم ازنظر مالي به دانشجويان در پرداخت هزينه‌هاي زندگي دانشجويي كمك مي‌كند و هم آنان را آماده بازار كار مي‌كند. به همين دليل چشم‌انداز شغلي براي دانشجويان بين‌المللي بسيار خوب است.

همچنين دولت كانادا برنامه‌هاي بسيار خوبي براي فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي كانادا دارد تا آنان بعد از فارغ‌التحصيلي از طريق بتوانند با فراغ بال به كار بپردازند و سپس از تجربه كار و تحصيل در كانادا استفاده كنند.

سخن پاياني

در اين مقاله براي افرادي كه براي مهاجرت به كانادا در مورد نظام آموزشي اين كشور سؤالاتي داشتند به‌صورت كلي توضيحاتي ارائه داديم. اگر قصد مهاجرت به كانادا را داريد حتماً با مشاورين ما در فيدس تماس بگيريد تا بروزترين اطلاعات را در مورد اين مهاجرت به كانادا در اختيار شما قرار دهند.

فيدس، دپارتمان خدمات بين‌المللي موسسه حقوقي داديار سفير مانا (شماره ثبت 5307) با تيمي متخصص و مجرب از وكلاي دادگستري و اساتيد دانشگاه و كارشناسان خبره خدمات حقوقي و مهاجرتي و كاريابي بين‌المللي و اعزام دانشجو را به وكالت از موكلين خود در كشورهاي معتبر دنيا انجام مي‌دهد.

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۱:۴۶ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :