شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

تراول هيستوري در ويزاي توريستي چيست و چه شرايطي دارد؟

تراول هيستوري در ويزاي توريستي چيست و چه شرايطي دارد؟

يكي از موضوعات مهم در اخذ ويزاهاي قدرتمند سابقه سفر متقاضي به كشورهاي ديگر دنيا است. هنگامي‌كه شما به كشوري وارد مي‌شويد در گذرنامه شما مهر ورود يا برچسب ويزاي آن كشور درج مي‌شود. اين اطلاعات همان تراول هيستوري يا سابقه سفر شما به كشورهاي خارجي است. اگر اهل سفر هستيد مي‌بايست به‌خوبي از اهميت سابقه سفر در ويزاهاي توريستي آگاه باشيد. سخت نيست بفهميم چرا اين موضوع به‌صورت ويژه‌اي حائز اهميت است و تأثير بسزايي در اخذ ويزاهاي قوي دنيا مانند مهاجرت به كانادا، آمريكا، انگليس و مهاجرت به استراليا دارد.

ويزاي توريستي همان‌طور كه از نام آن مشخص است باانگيزه‌هاي گردشگري و توريستي تقاضا مي‌شود. علي‌القاعده كسي كه به‌عنوان توريست قصد بازديد از كشوري مثل كانادا يا استراليا را دارد مي‌بايست از كشورهاي نزديك‌تر به كشور خود و با هزينه سفر كمتر بازديد نموده باشد. اگر تصور مي‌كنيد ايجاد تراول هسيتوري قوي كاري سخت و هزينه‌بر است با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد.

البته سابقه سفر جزء موارد الزامي براي درخواست ويزا نيست و شما بدون ارائه آن‌هم مي‌توانيد درخواست ويزاي خود را به سفارت كشورت مربوطه ارائه نماييد. اما معمولاً اين موضوع براي آفيسرهاي بررسي‌كننده پرونده مهم است و اقدام براي اخذ ويزا بدون داشتن تراول هيستوري و با پاسپورت بدون مهر ورود و خروج ريسك بزرگي محسوب مي‌شود. پس بهتر است قبل از اقدام با كارشناسان مشاوره ما در اين خصوص مشورت‌هاي لازم را به عمل‌آوريد تا از خطر ري جكت شدن تا حد قابل‌توجهي جلوگيري شود.

چگونه در مدت‌زماني كوتاه و هزينه كم تراول هيستوري خود را تقويت كنيم؟

براي ايجاد يك سابقه سفر قوي كافي است اطلاعات جامعي در خصوص نحوه ورود و صدور ويزا در كشورهاي مختلف مانند مهاجرت به كانادا اطلاعات كسب كنيد. كشورهاي با ويزاي لحظه ورود  يا ويزاي فرودگاهي visa on arrival و كشورها با ويزاي الكترونيك E visa مي‌توانند از اولين انتخاب‌ها باشند. كشورهاي نزديك مانند دبي، لبنان، هند، ارمنستان و گرجستان مي‌توانند مقاصد جذابي براي بازديد توريستي باشند. بعدازآن كشوهايي مانند موريس، ماداگاسكار و ديگر كشورهاي آفريقايي و كشورهاي آسياي ميانه هم به لحاظ زيبايي بسيار دلپذير مي‌باشند بعلاوه اعتبار پاسپورت شمارا به حد قابل‌توجهي بالا مي‌برند.

بعد از سفر به 5 تا 6 كشور و داشتن چند مهر مهاجرت بر پاسپورت خود امكان اخذ ويزاهاي توريستي قوي‌تري را خواهيد داشت. توجه داشته باشيد كه اين سفرها بهتر است بافاصله انجام شود و بين هر سفر يك يا دو ماهي را به خود استراحت دهيد تا كثير السفر بودن و هدف بازديد و توريستي بودن اين سفرها احراز گردد. طول مدت اقامت و بازديد از اين كشورها مي‌تواند كوتاه و كم‌هزينه باشد. كشورهاي اروپاي شرقي و برخي ديگر از كشورهاي اروپايي با توجه به توريست پذير بودنشان مي‌توانند مقصد بعدي براي تكميل و تقويت تاريخچه سفر شما باشد. ارائه مدارك متعدد مالي و غيره به سفارت‌هاي حوزه شن گن اعتبار خوبي به پاسپورت شما خواهد داد. با اين تفاسير بهتر است قبل از انتخاب مقصد سفر به بررسي دقيق امكانات موجود براي انتخاب بهترين گزينه‌ها بپردازيم.

اهميت سابقه سفر در ويزاي هاي توريستي چه است؟

از قوي‌ترين ويزاهاي دنيا مي‌توان به ويزاي كشورهاي ژاپن، حوزه شن گن، انگليس، آمريكا، كانادا و استراليا اشاره كرد. پاسپورت قوي اين كشورهاي توسعه‌يافته و قوانين مهاجرپذير بودنشان فيلترهاي ورود سخت‌گيرانه‌تري براي قوانين اخذ ويزا تعريف مي‌كند. همان‌طور كه قبلاً هم اشاره نموديم اگرچه تاريخچه سفر جزو مدارك اصلي براي ارائه به سفارت نيست ولي افسر اداره مهاجرت تاريخچه سفر شمارا قبل از ورود به كشورش از ابتدا تابه‌حال بررسي مي‌نمايد. درصورتي‌كه هدف و انگيزه متقاضي از سفر با توجه به پيشينه سفرهاي وي و ساير دلايل و مدارك ارائه‌شده، برايش قانع‌كننده نباشد با صدور ويزا موافقت نخواهد كرد.

اگر POT با مدارك ارائه‌شده همخواني و انسجام داشته باشد و تاريخچه سفر قوي ازجمله مدارك كمك‌كننده‌اي است كه ديد واضحي از انگيزه واقعي فرد به افسر اداره مهاجرت مي‌دهد. دغدغه اصلي آفيسر جلوگيري از ورود مهاجرين غيرقانوني است، بحران هجوم غيرقانوني و بي‌رويه مهاجرين به اين كشورها بار سنگيني به دوش دولت قرار مي‌دهد. براي قطع زنجيره ورود پناهندگان غيرقانوني، اين كشورها بر آن شدند تا قوانين صدور ويزا و ورود توريست را تغيير داده و سفت‌وسخت تر به اين موضوع رسيدگي نمايند.

آيا سابقه سفر خوب صرفاً داشتن ويزاي شن گن است؟

همان‌طور كه اشاره كرديم سابقه سفر خوب متشكل از بازديد از كشورهاي توريست پذير و جذاب براي بازديدكنندگان است. سفرها در 5 سال اخير مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و بهتر است فواصل سفرها نه‌چندان بلند و باهدف بازديد و گردشگري باشند؛ اما به دليل اينكه كشورهاي حوزه شين گن خود نيز مقصد مهاجرتي براي پناه‌جويان محسوب مي‌شوند داشتن ويزاي شن گن غيرازاينكه به‌عنوان اينكه مدركي دال بر گردشگر بودن فرد را ارائه مي‌دهد، ازاين‌جهت نيز براي آفيسر هاي صادركننده ويزا در ساير كشورها مهم است كه متقاضي قبلاً به كشورهاي توسعه‌يافته سفر نموده و پس از اتمام مهلت ويزا كشور را ترك كرده است. پس احتمال عدم ترك كشور آن‌ها نيز كاهش مي‌يابد.

سخن پاياني

در نظر داشته باشيد تمامي توضيحاتي كه در اين مقاله به آن اشاره شد با توجه به اين موضوع بود كه بررسي‌كننده پرونده نيروي انساني بوده و پرونده‌ها به‌صورت ماشيني بررسي نخواهند شد پس كيفيت سابقه سفر در متقاعد نمودن بررسي‌كننده پرونده داراي اهميت بالايي است. در اين مقاله به‌صورت كامل در مورد اهميت تراول هيستوري توضيح داديم. اگر قصد مهاجرت به كانادا يا ساير كشورها را داريد براي اطلاع از آخرين و بروزترين مسائل مربوط به تراول هيستوري مي‌توانيد با كارشناسان و مشاورين فيدس تماس بگيريد.

خدمات بين‌المللي فيدس، دپارتمان خدمات بين‌المللي موسسه حقوقي داديار سفير مانا (شماره ثبت 5307) با تيمي متخصص و مجرب از وكلاي دادگستري و اساتيد دانشگاه و كارشناسان خبره مهاجرتي، خدمات حقوقي و مهاجرتي و كاريابي بين‌المللي و اعزام دانشجو را به وكالت از موكلين خود در كشورهاي معتبر دنيا انجام مي‌دهد.

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۷:۵۲ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :