شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

مزاياي تحصيل در مهاجرت به كانادا

مزاياي تحصيل در مهاجرت به كانادا

مهاجرت به كانادا به يكي از مقاصد محبوب براي متقاضيان تحصيل در خارج از كشور تبديل‌شده است. كانادا سرزمين فرصت‌ها است و به همين دليل تعداد زيادي از دانشجويان تحصيل در كانادا را به‌عنوان اولين گزينه خود انتخاب مي‌كنند. سازمان ملل متحد كانادا را به‌عنوان يكي از بهترين نقاط جهان براي زندگي در نظر گرفته است. سيستم آموزشي كانادا، اميد به زندگي، درآمد ملي و كيفيت عمومي زندگي در مورد اين وضعيت نقش اساسي داشته است. فاكتورهاي ديگري مانند، فراواني آب شيرين، تراكم كم‌جمعيت، بروز كم جرم و خشونت و نظام پزشكي نيز مورد در بحث مهاجرت به كانادا مؤثر بوده است.

 در حال حاضر تعداد دانشجويان بين المللي كه در كانادا مشغول به تحصيل هستند بيش از 250000 نفر است، رقمي كه دائماً در حال رشد است. كانادا به دليل داشتن دانشگاه‌هايي با شهريه مقرون‌به‌صرفه، شهرهاي امن، فرصت‌هاي زياد شغلي (چه در طول دوره تحصيل و چه بعد از فارغ‌التحصيلي) و همچنين به‌عنوان راهي براي اخذ اقامت دائم اين كشور، گزينه مناسبي براي جوانان سراسر دنيا محسوب مي‌شود.

نياز كانادا به دانشجويان خارجي و اجازه كار همراه با تحصيل

مهاجرت به كانادا براي دانشجويان هميشه جذاب بوده است. اين كشور نيز درصدد جذب دانشجويان خارجي است زيرا كانادا در مسير جذب نيروي انساني و مهم‌تر از آن ايجاد جمعيت و ملت خود است. تازه‌واردان جوان و باهوش، باعث رشد و توسعه جامعه كانادايي شده و كمك بزرگي به اقتصاد كانادا خواهند كرد. در اين مسير دولت كانادا بودجه زيادي براي اعطاي بورسيه به دانشجويان پيش‌بيني كرده است و بااتصال ارتباط بين دانشگاه و صنايع جايگاه خاصي براي تحصيل و پژوهش به وجود آمده است.

دانشجويان در مهاجرت به كانادا اين حق رادارند كه مي‌توانند ضمن تحصيل كار كنند و امور مالي خود را بدون مشكل مديريت كنند. براي به دست آوردن حق كار در خارج از دانشگاه، دانشجويان بايد:
اجازه تحصيل معتبر داشته باشند.
دانشجو تمام‌وقت باشند.
دوره تحصيلي آن‌ها حداقل 6 ماه باشد.

درصورتي‌كه متقاضي بتواند ويزاي تحصيلي اخذ كند هم‌زمان مي‌تواند:
در طول‌ترم تحصيلي در زمان نداشتن كلاس حداكثر 20 ساعت در هفته كار كند.
در هنگام تعطيلات تقويم آموزشي مي‌تواند به‌صورت تمام‌وقت كار كند.

دانشگاه‌ها و كالج‌هايي در سطح بين المللي

طبق آمار سال 2016 تعداد 96 دانشگاه در كانادا وجود دارد كه به دو زبان انگليسي و فرانسوي درس ارائه مي‌كنند. همچنين تعداد يك‌ميليون و هشت‌صد هزار دانشجو در اين دانشگاه‌ها تحصيل مي‌كنند. دانشگاه‌ها و كالج‌هاي كانادايي كه در سراسر كشور واقع‌شده‌اند به‌واسطه تحقيقات و نوآوري‌هاي علمي روزافزون خود شهرت دارند. مؤسسات آموزش عالي كانادا داراي طيف وسيع و متنوعي هستند.

استانداردهاي بالاي دانشگاهي و كنترل كيفيت كامل اين نتيجه را به همراه دارد كه دانش جويان از كيفيت آموزش بالايي بهره‌مند هستند. مدارك تحصيلي يا گواهينامه‌هاي كانادايي معمولاً معادل مدارك تحصيلي آمريكا يا كشورهاي مشترك‌المنافع قلمداد مي‌شود. براي اطلاع از مزاياي تحصيلي در بحث مهاجرت به كانادا با فيدس همراه باشيد.

تنوع مليت‌هاي مختلف در سطح جامعه

همان‌طوري كه نخست‌وزير كانادا بيان كرده است تكثر نقطه قوت ماست» جامعه كانادا متشكل از نژادها و مليت‌هاي مختلف است كه در كنار هم و بدون توجه به معيارهاي انساني زندگي مي‌كنند و هر فردي با هر دين و عقيده‌اي آزادانه امكان تحصيل و كار و زندگي در اين كشور را دارد.

هزينه شهريه پايين

كانادا اغلب به دليل پايين بودن هزينه شهريه گزينه مناسبي براي دانشجوياني است كه ممكن است به فكر تحصيل در كشورهايي مانند ايالات‌متحده يا انگلستان باشند. در مقايسه با ساير كشورها، شهريه بين المللي كانادا، اقامت و ساير هزينه‌هاي زندگي داراي مزيت رقابتي قابل‌تأمل است.

موقعيت جغرافيايي خاص

كانادا داراي بيشترين مرز زميني با ايالات‌متحده است كه اين امكان را براي دسترسي به بازار كار و يا ساير فرصت‌هاي موجود در اين كشور فراهم مي‌كند. وجود طبيعت بكر و منابع طبيعي فوق‌العاده كه گردش و تفريح در اين كشور پهناور را امكان‌پذير مي‌كند فرصت مناسبي است كه در كنار تحصيل مي‌توان از آن بهره‌مند شد. 

اجازه كار بعد از اتمام تحصيل

به دليل كمبود جمعيت نسبت به مساحت كشور، كانادا داراي فرصت‌هاي شغلي بسيار زيادي است كه بتواند جايگاه خود را در دنيا تثبيت نمايد. اجازه تحصيل پس از فارغ‌التحصيلي (PGWP) مزيت بزرگي است كه مهاجرت به كانادا را از بقيه كشورها متمايز مي‌كند. متقاضي پس از اتمام تحصيل مي‌تواند به ميزان مدتي كه تحصيل‌كرده است اجازه كار (Work Permit) دريافت نمايد كه نهايتاً تا 3 سال مي‌تواند صادر شود. بنابراين، يك فارغ‌التحصيل كه يك دوره تحصيلي چهارساله را به اتمام رسانده است مي‌تواند براي يك دوره سه‌ساله پس از فارغ‌التحصيلي اجازه كار داشته باشد.

مسيري براي دريافت اقامت دائم كانادا

تجربه كاري كانادايي (Canadian Experienced Class) روشي است كه براي متقاضياني كه سابقه تحصيل و سپس كار در كانادا رادارند تعيين‌شده و به آن‌ها از اين طريق اقامت دائم كانادا را اعطا مي‌كند. علاوه بر اين، استان‌هاي خاصي مانند بريتيش كلمبيا و كبك داراي برنامه‌هاي مهاجرت اختصاصي هستند كه برخي فارغ‌التحصيلان را براي اقامت دائم تائيد مي‌كنند.

در استان بريتيش كلمبيا دانشجويان خارجي مقطع كارشناسي ارشد پس از فارغ‌التحصيلي، اين مزيت رادارند كه نيازي به پيشنهاد شغلي ندارند و قادر به درخواست براي اقامت دائم از طريق سيستم اكسپرس انتري فدرال هستند. در استان كبك دانشجوياني كه در يك برنامه تحصيلي فارغ‌التحصيل مي‌شوند واجد شرايط درخواست گواهي CSQ بوده كه مي‌توانند از طريق برنامه PEQ اقامت دائم كانادا را اخذ نمايند. براي اطلاع از مزاياي تحصيل در مهاجرت به كانادا مي‌توانيد با كارشناسان و مشاوران فيدس تماس بگيريد.


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۴:۴۵ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :