شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

چرا مهاجرت به تركيه براي ايرانيان از اهميت زيادي برخوردار است؟

چرا مهاجرت به تركيه براي ايرانيان از اهميت زيادي برخوردار است؟

مهاجرت به تركيه هميشه براي ايرانيان جذاب بوده است.زيرا از موارد مشترك زيادي بين ايران و تركيه است.مثل سنت‌ها، دين و مذهب و خيلي از مسايل ديگر كه بين دو كشور وجود دارد.براي كساني كه قصد مهاجرت به تركيه دارند بهتر است اندكي زبان تركي را هم بياموزند.

مدارك لازم براي مهاجرت به تركيه شامل: پاسپورت (گذرنامه)، دو قطعه عكس پاسپورتي (گذرنامه‌اي)، انجام برگه‌هاي مهاجرتي مبني بر اطلاعات شخصي و خانوادگي، داشتن بيمه درماني، مدرك تمكين مالي جهت تأمين هزينه‌هاي زندگي است.

كشور تركيه از آب‌وهواي متفاوتي برخوردار است به اين دليل كه شرايط جوي سواحل در مقايسه با داخل كشور تفاوت زيادي دارد. نمي‌توان از آب هوايي متعادل سخن گفت،به‌عنوان‌مثال در اطراف درياي مرمره و استانبول آب‌وهوا متعادل ولي در منطقه كوهستاني آنتوريس شرايط زندگي كردن بسيار مشكل است؛ زيرا از تابستان‌هاي سوزان و زمستان‌هاي بسيار سردي دارد.

تركيه شباهت زيادي به كشور ايران دارد؛ و اين امر باعث شده مهاجرت به تركيه براي ايرانيان هيجان‌انگيز باشد.بااينكه تركيه يك كشور اروپايي به شمارمي آيد؛ اما فرهنگ و سنت اين كشور مثل غربي‌ها نبوده و مي‌توان فرهنگ و سنت ايراني‌ها را در اين كشور مشاهده كرد.

به‌عنوان‌مثال تشابه پخت غذا در تركيه و ايران در تركيه به ذبح حلال‌گوشت توجه زيادي مي‌شود و اين‌يكي از نكات ريز براي مهاجرت به تركيه است زيرا ايرانيان از مصرف گوشت‌هاي كه ذبح حلال نباشد خودداري مي‌كنند.

 

كدام شهر براي مهاجرت به تركيه بهتر است؟

كساني كه تصميم به مهاجرت به تركيه مي‌گيرند مي‌دانند مهاجرت بسيار دشوار است و بايد از قبل شهري كه مي‌خواهند در آن سكونت داشته باشند را انتخاب كنند.معمولاً ايرانيان شهر استانبول را براي سكونت انتخاب مي‌كنند؛ كه جمعيت اين شهر حدود پانزده ميليون نفر است. هرچند كه استانبول پايتخت تركيه نيست اما بزرگ‌ترين كلان‌شهر در تركيه و اروپا است.

استانبول بزرگ‌ترين شهر تركيه و زيباترين شهر،نه‌تنها در تركيه بلكه در تمام دنيا است. استانبول از مراكز تجاري و مكان‌هاي ديدني زيادي برخوردار است مثل تنگه بسفر،مسجداياصوفيه،مسجد سلطان احمد مسجد آبي برج گالاتا و... است.

استانبول بيش‌تر از هزار سال پايتخت امپراتورهاي عثماني و روم بوده و چهار قرن قلب پرتپش اسلام بوده است زمان كار و پيشرفت در استانبول هميشه فراهم بوده است.اما اين شهر مثل تمام شهرها سختي‌هاي خودش را هم دارد كه طبيعي است.

مهاجرت به تركيه وزندگي در استانبول مي‌تواند شرايط بسيار خوبي هم براي زندگي و هم براي كار و تحصيل باشد.استانبول شهر بسيار زيبا و بزرگي است و براي تحصيل و پيشرفت فرصت هاي بسيار خوبي دارد و اين فرصت عالي آرزوي خيلي از افراد است.

 

مهاجرت به تركيه از سوي تحصيل

براي مهاجرت به تركيه از سوي تحصيل شما به‌عنوان يك دانشجو ايراني مي‌توانيد اقامت اين كشور را به دست بياوريد.براي ثبت‌نام در دانشگاه‌هاي اين كشور بايد مدارك لازم جهت اخذ ويزاي تحصيلي ارائه دهيد.

چند نمونه از مدارك لازم براي اخذ ويزاي تحصيلي:

فرم تكميل‌شده ويزاي تحصيلي تركيه

آخرين مدرك و سوابق تحصيلي

پاسپورت معتبر

يكي از بهترين كشورها براي تحصيل مي‌تواند تركيه باشد، زيرا شرايط گرفتن ويزا براي ايرانيان نسبت به كشورهاي ديگر راحت‌ تر بوده است. بيشتر مدارس تركيه به زبان استامبولي آموزش مي دهند. در مدارس تركيه زبان دوم به صورت اجباري تدريس مي شود و دانش آموزان حق انتخاب يكي از زبان هاي انگليسي ، اسپانيايي ، فرانسوي يا آلماني را دارند كه يكي از اين زبان را به عنوان زبان دوم انتخاب مي كنند.دولت تركيه براي دانشجوياني كه مهاجرت به تركيه كرده‌اند رشته‌هاي تحصيلي متنوعي قرار داده است.

از جمله اين رشته ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مديريت كسب‌وكار

پزشكي

منسوجات و طراحي و ...

در تركيه دانشجويان بعد از تحصيل علاوه برگرفتن مدرك مهارت كافي براي كار را دارند و به‌راحتي به بازار كار ورود كنند. پيدا كردن كار بعد از تحصيل براي دانشجويان اهميت زيادي دارد؛ زيرا باعث مي‌شود ويزاي خود را تمديد كنند.

سخن پاياني

در اين مقاله براي افرادي كه براي مهاجرت به تركيه در مورد ارزيابي مهاجرت و تحصيل سؤالي داشتند به‌صورت كلي توضيحاتي داديم. مهاجرت به تركيه براي افرادي كه اتباع ايران هستند نياز به ويزا ندارد افراد مي توانند از طريق ويزاي توريستي به كشور تركيه برود و در خواست اقامت يك ساله بدهد . براي مهاجرت به تركيه بايد ابتدا تمامي شرايط و مدارك شما مورد برسي قرار بگيرد پس اگر قصد مهاجرت به تركيه داريد حتماً با مشاورين ما در شركت مهاجرتي فيدس تماس بگيريد تا اطلاعات كافي در اختيار شما قرار بدهند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۴:۵۴ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :