شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

مهاجرت به كانادا يا مهاجرت به استراليا كدام بهتر است؟

مهاجرت به كانادا يا مهاجرت به استراليا كدام بهتر است؟

در چند سال گذشته مهاجرت به كانادا و مهاجرت به استراليا به مقاصد محبوبي براي اقامت و حتي سفرهاي كوتاه‌مدت تبديل‌شده است. هميشه اين سؤال بين متقاضيان وجود داشته است كه از بين مهاجرت به كانادا و مهاجرت به استراليا كدام براي مهاجرت بهتر است. مقايسه اين دو كشور به‌اين‌علت است كه هر دو كشورهاي مستعمره و با قدمت پايين مي‌باشند و رشد و توسعه آن‌ها وابستگي شديدي به مهاجران دارد.
البته انتخاب بين اين دو كشور بيشتر به شرايط و اولويت‌هاي فرد مهاجر بستگي دارد. دلايل مختلفي براي انتخاب كشور موردنظر وجود دارد؛ مانند آب‌وهوا، شرايط و استانداردهاي زندگي، فاصله تا كشور مبدأ، هزينه‌هاي معيشتي و بازار كار. پس مي‌بايست اين دو كشور را در هركدام از اين برگ خريدها مورد مقايسه قرار دهيم تا قادر باشيم تصميم درستي در انتخاب كشور مقصد داشته باشيم.

ما در فيدس خدمات بين‌المللي و وكالتي درزمينهٔ هاي مهاجرت، اخذ تابعيت، اقامت دائم و اقامت موقت، كاريابي بين‌المللي و همچنين اعزام دانشجو را انجام مي‌دهيم. اين برنامه‌ها را دسته‌بندي كرده‌ايم تا شما با انتخاب دسته‌بندي موردنظر خود بهترين روش را انتخاب كنيد.

آب‌وهوا يكي از عوامل مهم مهاجرت

يكي از مهم‌ترين تفاوت‌هايي كه بين اين دو كشور ديده مي‌شود تفاوت وضعيت آب‌وهوايي آن‌ها است. سيدني داراي آب‌وهوايي معتدل است كه تابستان‌هايي نسبتاً گرم كمي خنك‌تر از تهران و زمستانه‌اي متعادل و بدون بارش برف دارد. بارندگي در اغلب فصل‌هاي سال مشاهده مي‌شود.

 از طرفي تورنتو شهري است كه اختلاف دماي شبانه‌روز زياد و همين‌طور داراي زمستان بسيار سرد است. تنها فصل مطلوب آن تابستان است با 25 درجه سانتي‌گراد است. درمجموع كشور كانادا كشور سردسيري است علي‌الخصوص برخي نواحي شمالي آن‌كه به قطب شمال نزديك‌تر از شرايط آب‌وهوايي بسيار سرد همراه بازمستان هاي طولاني دارد.

براي مهاجرت به كانادا و مهاجرت به استراليا با فيدس همراه باشيد.

شرايط استانداردهاي زندگي

رفت‌وآمد و در كل فعاليت دستگاه‌هاي حمل‌ونقل در تورنتو با سرعت بيشتري مواجه است. چراكه خطوط مترو در اين شهر داراي سامانه بليت مشترك است. شما با تهيه بليت يك‌طرفه به ارزش 3 دلار مي‌توانيد به هر نقطه از آن شهر سفر كنيد درصورتي‌كه وسايل حمل‌ونقل عمومي در سيدني صرفاً به‌قطار و اتوبوس و كشتي محدود مي‌شود.

اجاره‌يكي از برگ خريدهاي مهم براي خانواده‌هاي مهاجر است. بايد گفت هزينه‌هاي اجاره‌ي منزل بسته به شهرهاي مختلف و محله‌هاي هر شهر و نوع منزل مسكوني متفاوت است؛ اما به‌صورت كلي در دو شهر معروف و پرطرفدار دو كشور، در تورنتو ميزان اجاره‌بها اندكي كمتر از سيدني است.

امكانات رفاهي و فرصت‌هاي شغلي

سيستم آموزشي و همين‌طور خدمات درماني در هر دو كشور به‌صورت رايگان است. البته تحصيل در مقاطع دانشگاهي رايگان نيست اما دانشجويان واجد شرايط مي‌توانند از وام‌هاي تحصيلي استفاده كنند. زماني كه وارد بازار كار شدند پرداخت آن‌ها انجام دهند. البته ازنظر خدمات درماني و بيمه مي‌توان گفت كانادا در سطح بالاتري قرار دارد. طوري كه بيمه درماني كانادا شهرت جهاني دارد اما در كشور استراليا هزينه‌ها فقط براي استفاده از خدمات درماني فوري اورژانسي رايگان است.

نرخ بيكاري در هر دو كشور پايين و اقتصاد قوي است؛ اما ازنظر سطح درآمد، دستمزد در استراليا به ميزان قابل‌توجهي بالاتر از كانادا است. البته مقايسه سطح درآمد به نسبت هزينه‌هاي زندگي مي‌تواند مقايسه منطقي‌تري باشد كه لازم به ذكر است كه هزينه‌هاي زندگي در كانادا پايين‌تر از استراليا است.

نتيجه‌گيري

براي مقايسه مهاجرت به كانادا و مهاجرت به استراليا بايد گفت كه هر كشوري وابسته به نيازي كه در بازه‌هاي زماني مشخص به نيروهاي انساني و افزايش جمعيت دارد. اين امر ممكن است شرايط مهاجرت را سخت يا آسان كند اما به‌طور كل مي‌توان گفت صدور ويزا در كانادا با شرايط آسان‌تري مواجه است.

براي مثال: در مقايسه ويزاي نيروي متخصص، در اين نوع از روش مهاجرتي فاكتورهايي مانند سن، سابقه كار، مدرك تحصيلي و مدرك زبان براي متقاضي امتياز به همراه دارند. كشور كانادا در خصوص ارزيابي مداركي همچون سابقه كار و مقطع تحصيلي سختگيري كمتري را اعمال مي‌كند.

 براي مثال متقاضي قبل از ثبت‌نام اوليه و ورود به برنامه‌ي نيروي متخصص مي‌تواند تا حدود زيادي اين اطمينان را داشته باشد كه از سابقه كاري و مقطع تحصيلي خود امتيازات برآورده شده را كسب مي‌كنند. يا در خصوص ارائه مدرك زبان دولت كانادا انعطاف بيشتري براي اعطاي امتياز دارد؛ زيرا براي هر نمره از چهار مهارت آيلتس امتياز خاصي در نظر گرفته اما در استراليا ديد صفر و يكي براي امتياز مدرك زبان وجود دارد.

 وضعيت براي ارزيابي مدارك با شرايط متفاوتي روبرو است به اين صورت كه متقاضي تا قبل از ارزيابي توسط كشور استراليا متوجه نمي‌شود كه چه امتيازي را براي ورود به برنامه كسب مي‌كند.
كانادا قوانين مهاجرتي آسان‌تري براي مهاجران و پناهندگان وضع كرده است. به اين صورت كه سازمان‌هاي ارائه‌دهنده خدمات به مهاجران در كانادا باقدرت بيشتري فعاليت خود را دنبال مي‌كند. همچنين فرايند دريافت ويزا با سرعت بيشتري انجام مي‌شود. 
سهولت اخذ اقامت با توجه به استاندارد بودن پروسه‌ي قوانين مهاجرت بايد اعتراف كرد اخذ اقامت در كانادا با سهولت بيشتري همراه است. 

براي مهاجرت به كانادا و مهاجرت به استراليا كليك كنيد.


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۵:۴۱ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :