شركت فيدس شركت فيدس .

شركت فيدس

هزينه‌هاي تحصيل براي مهاجرت به كانادا چقدر است؟

هزينه‌هاي تحصيل براي مهاجرت به كانادا چقدر است؟

يكي از راه‌هاي ساده براي مهاجرت به كانادا، تحصيل در كانادا و سپس اقدام براي دريافت اقامت دائم كانادا است. برخي افراد به اين قصد و نيت اقدام به تحصيل در كانادا مي‌نمايند و برخي ديگر به دليل سطح علمي دانشگاه‌هاي كانادا، اين كشور را براي ادامه تحصيل برمي‌گزينند. اگر شما هم به تحصيل در كانادا فكر مي‌كنيد و يا برنامه‌اي‌ براي تحصيل در كانادا داريد، بايد بدانيد كه هزينه‌هاي تحصيل براي مهاجرت به كانادا چقدر است و چقدر بايد براي آن پس‌انداز داشته باشيد؟ 

داشتن پس‌انداز كافي به شما كمك مي‌كند كه پس از مدتي با داشتن سابقه تحصيل در كانادا به‌راحتي بتوانيد اقدامات لازم براي مهاجرت به كانادا را انجام دهيد. اگر دوست داريد كه در اين زمينه اطلاعات بيشتري كسب كنيد تا انتهاي اين مقاله با فيدس همراه باشيد. پايين‌تر بودن هزينه‌هاي تحصيلي نسبت به امريكا و كشورهاي اروپايي مانند نيوزلند، انگليس و ... يك از نكات جالب تحصيل در كشور كانادا است. البته شرايط و پيشنهادهاي ويژه‌اي هم براي دانشجويان برتر دانشگاه‌ها وجود دارد كه ازجمله آن‌ها مي‌توان به بورس تحصيلي اشاره كرد.

بورس‌هاي تحصيلي معمولاً به دودسته تقسيم مي‌شوند

بورس هاي تحصيلي در مهاجرت به كانادا به دو دسته كلي تقسيم مي‌شوند. دسته اول بورسيه هاي تحصيلي مي‌باشند كه در طول دوره تحصيلي به دانشجويان ممتاز اعطاء شده و به‌صورت درصدي تخفيف از شهريه و پرداخت كل هزينه‌هاي تحصيل براي ترم‌هاي باقيمانده است.

دسته دوم بورسيه‌هاي تحصيلي كه شامل دانشجوياني مي‌شود كه در مقطع فوق‌ليسانس، دكترا و يا مقاطع بالاتر بوده و به دليل سوابق تحصيلي و دستاوردهاي دانشجويان در طول دوره تحصيلي گذشته آن‌ها به افراد اعطا مي‌شود. اين نوع بورسيه معمولاً در مقطع ليسانس وجود ندارد. پس اگر دانشجوي ليسانس هستيد و يا براي تحصيل در اين مقطع مي‌خواهيد به كانادا سفر كنيد، بهتر است كه بر روي بورس تحصيلي حساب باز نكرده و بيشتر در مورد هزينه‌هاي تحصيل در مهاجرت به كانادا تحقيق نماييد.

ميانگين هزينه‌هاي تحصيلي هر ترم در كانادا

شهريه‌هاي دانشگاه‌ها در كشور كانادا معمولاً به‌صورت سالانه محاسبه مي‌شود. شهريه دانشجويان بين‌المللي كه در دانشگاه‌هاي كانادا مشغول به تحصيل هستند، سالانه حدود 12 هزارتا 23 هزار دلار كانادا است. همچنين دانشجوياني كه مليت كانادايي دارند در صورت تحصيل در دانشگاه‌هاي غيردولتي بايد به‌صورت سالانه مبلغي را در حدود 3 هزارتا 5 هزار دلار كانادا پرداخت كنند.

البته شهريه‌هاي دانشگاه‌ها معمولاً بسته به نوع دانشگاه و كالج و همين‌طور رشته تحصيلي متفاوت است. به‌عنوان‌مثال تحصيل در رشته پزشكي كه يكي از بهترين رشته‌هاي تحصيلي در دانشگاه تورنتو كه در سال 2019 در رتبه‌بندي بهترين دانشگاه‌هاي جهان در رتبه 23 قرار داشته است، براي هر دانشجو مي‌تواند تا 90 هزار دلار در سال هزينه دربر داشته باشد. 

اقامت دائم در كانادا

همان‌طور كه اشاره كرديم، اين شهريه مخصوص افراد كانادايي است. شما با دريافت اقامت دائم كانادا قادر خواهيد بود كه هزينه‌هاي تحصيلي را كاهش دهيد. اگر تمايل داريد درزمينهٔ روش‌هاي كسب اقامت دائم كانادا اطلاعاتي كسب نماييد مي‌توانيد مقاله‌هاي مرتبط را در سايت فيدس مطالعه نماييد.

چگونه مي‌توان هزينه‌هاي تحصيل در كانادا را كاهش داد؟

همان‌طور كه گفتيم، هزينه‌هاي تحصيل در كانادا براي دانشجويان بين المللي نسبتاً بالا است و در حال حاضر مبلغي حدود 150 تا 160 ميليون تومان به‌صورت سالانه است. اگر مي‌خواهيد شهريه‌اي مانند شهروندان كانادا بپردازيد، چند روش و راه براي اين كار وجود دارد كه در ادامه آن‌ها را توضيح خواهيم داد.

پناهندگان و افراد داراي شرايط خاص

افراد خانواده كساني كه به‌صورت محافظت‌شده و خاص در كانادا زندگي مي‌كنند از اين شرايط برخوردار هستند كه مانند افراد كانادايي شهريه پرداخت كنند.

 دانشجويان بين المللي واجد شرايط

يكي ديگر از روش‌هاي پرداخت شهريه مانند شهروندان كانادا، داشتن شرايط خاص اين موضوع است كه ازجمله آن‌ها مي‌توان به داشتن اقوام درجه‌يك از شهروندان كانادايي اشاره كرد. به‌عنوان‌مثال اگر پدر يا مادر شما شهروند كانادا محسوب شوند، شما مي‌توانيد تا حد بسيار زيادي هزينه‌هاي تحصيلي خود را كاهش دهيد.

جمع‌بندي

اگر قصد مهاجرت به كانادا از طريق اقامت تحصيلي را داريد حتماً با كارشناسان ما در مجموعه خدمات بين‌المللي فيدس تماس بگيرد تا آخرين اطلاعات در حوزه تحصيلي در كشور كانادا را در اختيار شما قرار بدهند.

همچنين با مشاوره گرفتن از كارشناسان متخصص خدمات بين المللي فيدس مي‌توانيد از آخرين هزينه‌هاي اقامت تحصيلي براي مهاجرت به آلمان،مهاجرت به تركيه و مهاجرت به اسپانيا نيز مطلع شويد.


برچسب: مهاجرت.مهاجرت به كانادا.فيدس.مهاجرت به آلمان.مهاجرت به اسپانيا.مهاجرت به تركيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۷:۲۶ توسط:مهدي اسدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :